کد خبر: ۳۱۳۷۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

مراسم افتتاح اولین کنگره دانشجویی کلینیکال پاتولوژی با حضور دکتر مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور، دکتر صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، دکتر وجگانی رئیس دانشکده دامپزشکی و جمعی از مسئولین در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر خلج در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به اجرای اقتصاد مقاومتی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای تحکیم و استقلال کشور تاکید کرد.

وی افزود: در راستای عمل به این نقشه راه لازم است گام هایی را برای استحکام و وحدت در صنعت و دانشگاه برداشت که یکی از این گام ها تطبیق نیاز آموزشی، ارتباط و پیوند مناسب نگاه دوسویه این دو با یکدیگر است.

وی یکی از محورهای اهمیت آزمایشگاه را حفظ جمعیت دام، طیور و آبزیان کشور بیان کرد و گفت: نظام پایش در تشخیص عوامل بیماری زا و مخاطره آمیز نقش مهم و اساسی دارد که نیازمند آزمایشگاه می باشد.

دکتر خلج ادامه داد: در تشخیص مخاطرات مواد غذایی نیز علاوه بر کنترل های ارگانولپتیکی نیاز به نگاه عمیق تر و پایش برای تضمین کیفی مواد غذایی دارد، چراکه آزمایشگاه ها در این حوزه باید برای هر فرآورده تا 41 پارامتر و عامل مخاطره آمیز را در فرآورده خام دامی پایش و رصد کنند که نیازمند آزمایشگاه های مجهز و متعدد می باشد.

وی تصریح کرد: در بحث تولید واکسن نیز آزمایشگاه با توجه به تغییر سوش ویروس بیماری زا نقش برجسته ای به لحاظ تطبیق سوش واکسن ها با سوش ویروس در گردش و تشخیص سوش های اگزوتیک بر عهده دارد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: آزمایشگاه مجهز، کارا و معتبر یک الزام و اجبار است و در بعد ملی و بین المللی مورد توجه می باشد.

وی افزود: در عرصه تجارت بین الملل باید ضمن افزایش کیفیت تولید، بهداشت محور و سلامت گرا بودن و الزامات کشور مقصد مورد توجه قرار گیرد؛ همچنین در حوزه پیشگیری و کنترل بیماری، کشورها ملزم به ارائه گزارش بیماری برای تضمین سلامت جهانی می باشند که احتیاج به یک آزمایشگاه مجهز می باشند.

دکتر خلج اعلام کرد: سازمان دامپزشکی کشور با داشتن بیش از 600 پایگاه خدمات رسانی دامپزشکی در سراسر کشور تحت عنوان شبکه دامپزشکی این آمادگی را دارد برای آشنایی و چشم انداز دانشجویان با شرایط کار این رشته طی یک برنامه مشخص شده و هماهنگ با دانشکده های دامپزشکی جغرافیای کشور را تقسیم کرده و از نیروی اساتید و دانشجویان در این مراکز بهره برد.
 

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
2
اگر هدف آموزش دانشجویان باشد حرفی نیست ولی در مورد بکارگیری اساتید دانشگاه در شبکه دامپزشکی! خوب عزیزم اگه نیرو لازم داری استخدام کن اونهم با وجود این همه دامپزشک و متخصص بیکار...!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
0
اگه واقعا توجه شما به آزمایشگاه هاست پس چرا این همه فارغ التحصیلان بیکار در مقطع لیسانس علوم آزمایشگاهی دامپزشکی داریم و حتی در مقطع کارشناسی ارشد هم دررشته های میکروب شناسی و انگل شناسی و ایمنی شناسی با گرایش دامپزشکی بیکار هستند؟ چرا جذب نیرو نمی کنید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
0
اقاي دكتر خلج شما دكتر دامبزشك متخصص در ادارات كل استانهاداريد كه ماهها حتي يك كار بهش ارجاع نميشه كع علتهاي مختلف داره از عدم اكاهي و ضعف علمي مديران بالا دستي كرفته تا علل ديكر به جاي استفاده از دانشكاهيان تشكيلات خودتان را سرو سامان دهيد .
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
0
0
تصمیم خوبیست تعداد دامپزشکان تازه کار در ادارات زیاد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
0
0
همش بدنبال تثبیت خودتون هستید - ............. در کار - استخدام ......................
نظر شما
ادامه