کد خبر: ۳۱۳۹

حکیم مهر -  طراح اصلی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: این استیضاح روز یکشنبه تحویل هیئت رئیسه مجلس شد و در همان روز طراحان نشستی داشته و ایراد آن را رفع کردند.

"محمد کرمی راد" نماینده کرمانشاه در مجلس با اشاره ایراد هیئت رئیسه مجلس به طرح استیضاح صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی گفت: این استیضاح 30 محور داشت که در نشست طراحان در روز یکشنبه یک محور آن حذف و چهار محور دیگر به آن اضافه شد که در مجموع این استیضاح به 33 محور رسید و آنچه در حال حاضر در دست هیئت رئیسه مجلس است طرح استیضاح قبل از اصلاح شدن است.

وی افزود: مساله بودجه خشکسالی، یکپارچه سازی اراضی و زمینهای کشاورزی و خروج بی رویه دام ازجنگلها و ضرر دامداران جنگل نشین از جمله محورهایی است که به استیضاح اضافه شد.

طراح اصلی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: طراحان برای همه موارد استیضاح سند دارند و برای همه بند بند استیضاح دلایل قانع کننده ارائه خواهد شد و تاکید داریم که استیضاح وزیر باید هرچه سریعتر در مجلس اعلام وصول شود و در دستور کار مجلس قرار گیرد.

کرمی راد گفت: همه 22 نماینده امضاء کننده این استیضاح با جدیت پیگیر استیضاح هستند و به رغم تلاشهای زیاد برای پس گرفتن امضاها هیچ نماینده ای امضای خود را پس نگرفته است.

استیضاح صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی در اواخر تیر ماه در مجلس مطرح شد.

هیئت رئیسه مجلس در جلسه امروز خود ایراد شکلی بر این طرح گرفت که تا زمانی این طرح رفع نشود قابل مطرح شدن نیست.

مطابق قانون پس از اعلام وصول استیضاح در مجلس وزیر باید ظرف 10 روز در مجلس حاضر و به سوالات استیضاح کنندگان پاسخ دهد و اگر وزیر نتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد، از سمت خود عزل خواهد شد.

 

خبر مرتبط :

استیضاح وزیر جهاد کشاورزی کلید خورد! / از تشکیک در ادعای رزمندگی تا عدم مدیریت تب برفکی و واردات 11 برابری دام زنده در 30 محور استیضاح

 

نظر شما
ادامه