کد خبر: ۳۱۳۹۶
 

تعداد 50 رأس گوسفند بر اثر خوردن آب آلوده به کود شیمیایی اوره در روستای مزینان، از توابع شهرستان داورزن (واقع در استان خراسان رضوی) تلف شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی داورزن، سرپرست شبکه دامپزشکی این شهرستان گفت: تلفات دام فوق در اثر انتشار آب از مخزن آب حاوی کود شیمیایی اوره صورت گرفته است.

«دکتر علیرضا داورزنی» افزود: کود شیمیایی اوره یکی از انواع کودهای مورد استفاده در مصارف کشاورزی می‌باشد که گاهاً کشاورزان جهت تسهیل در امر کود پاشی مزارع، کود اوره و یا انواع سموم را در تانکر و یا مخزن حل نموده و توسط آب به زمین های کشاورزی هدایت می نمایند که در طول مسیر در صورت مصرف آب توسط انسان و یا دام دچار مسمومیت شده و تلفات سنگینی نیز به همراه دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر پرورش دهندگان دام به صورت چرای آزاد دامهای خود را تغذیه می نمایند و از آبهای روان برای خوراندن آب استفاده می کنند و از طرفی با توجه به اینکه مصرف کود در مقاطعی از زمان مورد استفاده امورات کشاورزی قرار می گیرد.

دکتر علیرضا داورزنی از دامداران و کشاورزان خواست: به جهت حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور و جلوگیری از انتشار هر گونه بیماری و آلودگی، هنگام مصرف هر گونه کود و یا سموم در آب کشاورزی اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.

مرکز شهرستان 21 هزار نفری داورزن در 310 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
 
 
نظر شما
ادامه