کد خبر: ۳۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
کروکودیل هایی که حکم طلا را دارند
 

اگر در یک محیط بسته پر از کروکودیل کار می کنید، برای پاسخ دادن به تلفن همراهتان، به آنها پشت نکنید. متاسفانه چنین اتفاقی در ماه مه در مرزرعه کروکودیل «کولینز موییکه» در شرق کنیا روی داد و یکی از کارگران این مزرعه جانش را از دست داد.

«موییکه» صاحب این مزرعه می گوید: "متاسفانه این کارگر در بیمارستان جانش را از دست داد. کارگر دیگری نیز در زمان غذا دادن به یک بچه کروکودیل انگشت اشاره خود را از دست داد. احتمال دارد این تصور ایجاد شود که این منطقه بسیار خطرناک است، اما شما برای گذران زندگی نیاز به درآمد دارید."

اگر استرس دارید یا مشکل عصبی دارید، نمی‌توانید در مزرعه کروکودیل کار کنید. کروکودیل آفریقایی یکی از بزرگترین انواع کروکودیل و همچنین یکی از مرگبارترین درندگان جهان است. این جانوران که طبیعت تهاجمی دارند در حالت بلوغ به ۵ متر طول و ۷۵۰ کیلوگرم وزن می رسند.

حمله کروکودیل ها به انسانها در حیات وحش عادی است. گفته می شود کروکودیل نیل سالانه صدها نفر را در آفریقا می کشد.

«موییکه» در زمین ۳۰۰ هکتاری خود ۳۳ هزار کروکودیل نگهداری می کند. گوشت این کروکودیل ها به چین صادر می شود و مصرف گوشت آن در بعضی از رستوران های محلی هم برای توریست ها افزایش پیدا کرده است.

موییکه می گوید: "این تجارت در حال حاضر در وضعیت بسیار مطلوبی است. گوشت هر کروکودیل بین ۵۰ تا ۶۹ دلار قیمت دارد."

گفته می شود گوشت کروکودیل سفید و مزه اش شبیه مزه مرغ است.

موییکه می گوید: "به غیر از گوشت این حیوان، از پوست آن نیز برای ساخت کفش، کیف و کمربند استفاده می شود. مزرعه کروکودیل بسیار درآمدزا و سودآور است."

کرودکودیل های موییکه در یک محیط بسته شامل فضای خشک و حوض‌های متعدد زندگی می کنند. دیوارهای تعبیه شده در این محیط از فرار کروکودیل ها جلوگیری می کند، اما ۲۴۶ کارگر این مزرعه برای رسیدگی به این حیوانات و کارهای روزمره باید از این دیوارها بالا و پایین بروند. آنها همچین کروکودیل هایی را که به سن مناسب رسیده اند، برای فروش گوشتشان می کشند.

کارگران این مزرعه، تخم های کروکودیل ها را نیز جمع آوری می کنند تا کروکودیل های کوچک در محیط تمیز و تحت کنترل پرورش پیدا کنند. دامپزشک این مزرعه می گوید این اقدام از ابتلا به بیماری در این جانوران جلوگیری می کند.

براساس برآوردهای انجام شده صنعت مزارع کروکودیل هر ساله در آفریقا با رشدی معادل ۲۲ درصد روبرو است. بیش از ۸۵ درصد از صادرات این صنعت به چین، هنگ کنگ و تایوان می رود و خاورمیانه در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

به گفته سرویس حیات وحش کنیا این مزارع هیچ ایرادی ندارند، زیرا که کروکودیل ها به هیچ عنوان در خطر نیستند.

کروکودیل هایی که حکم طلا را دارند
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
0
گوشتش شبیه آهوی 1 ساله هست
ترد و خوشمزه
یه ذره دیر پزه فقط
نظر شما
ادامه