کد خبر: ۳۱۴۱۴
 

رییس اداره غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، با اشاره به اینکه در استان واحد تولیدی کالباس و سوسیس وجود ندارد، اظهار کرد: معمولا در شرکت‌های تولیدی سوسیس و کالباس از خمیر مرغ و یا اعما و احشا به درد نخور دام و طیور استفاده می‌شودخریداران سوسیس و کالباس هوشیار باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر جلال حجازی» گفت: متاسفانه با توجه به اینکه تبلیغات زیادی در خصوص عدم مصرف سوسیس و کالباس صورت می‌گیرد و تلاش در فرهنگ‌سازی مصرف نکردن سوسیس و کالباس است، اما همچنان به دلیل طعم مطلوب و نیز ارزان قیمت بودن، استفاده از آن در بین افراد رایج است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در استان واحدهای تولید همبرگر و کباب لقمه موجود است که وزارت غذا و دارو بر آنها نظارت ویژه دارد.

وی اظهار کرد: خریداران باید هوشیار باشند که با توجه به اینکه روی بسته‌بندی‌های کالباس و سوسیس درصد گوشت مصرفی ذکر می‌شود و با توجه به بالا بودن قیمت گوشت، ارزان بودن سوسیس و کالباس بی‌دلیل نیست.

این مسئول تصریح کرد: معمولا در شرکت‌های تولیدی سوسیس و کالباس از خمیر مرغ و یا امعا و احشا به درد نخور دام و طیور استفاده می‌شود.

حجازی افزود: متاسفانه همواره با توجه به تبلیغات زیاد و اطلاع از اینکه استفاده از برخی از مواد غذایی می‌تواند زیان‌آور باشد، اما همچنان این مواد غذایی طرفداران و مصرف‌کنندگان خود را دارند.

رییس اداره غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان یادآور شد: اخیرا وزارت بهداشت یک سری از قوانین را وضع کرده تا فرهنگ عدم مصرف تا حدودی در میان اقشار جا بیفتد از جمله این که تبلیغات این مواد غذایی در رسانه‌های جمعی ممنوع شده و همچنین عوارضی را وضع کرده که قیمت‌های تولیدی بالا رفته است.

 
 
نظر شما
ادامه