کد خبر: ۳۱۴۱۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
در پی عدم دعوت نماینده مسئولین فنی-بهداشتی در کارگروه بررسی ماده 19:
آیا نظارت بر بهداشت مواد غذایی و سلامت آنها وظیفه دامپزشکان محسوب می‌شود و یا مانع کسب و کار که در کمیته مزبور مطرح شود؟ با این فرض، می‌توان حفظ سلامت جامعه از طریق جلوگیری از کلیه تخلفات احتمالی کارفرمایان را مانع کسب و کار قلمداد نمود ...
 
 

حکیم مهر - انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران طی نامه ای خطاب به قائم مقام دبیر کمیته ماده 76، نسبت به عدم حضور نماینده مسئولین فنی-بهداشتی در کارگروه بررسی دستورالعمل اجرایی ماده 19 آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی اعتراض کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، در جلسه مورخ 95/5/19 کمیته موضوع ماده 76 که به منظور بررسی «ماده 19 آیین‌نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی مصوب 1387/9/13 و مشکلات ناشی از آن» در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار گردید، مقرر شد «کارگروهی 7 نفره» با حضور نمایندگان سازمان‌های دامپزشکی و نظام دامپزشکی کشور (بعنوان تهیه کنندگان دستورالعمل) و نماینده معاونت حقوقی رییس جمهور و نماینده دبیرخانه کمیته موضوع ماده 76 (بعنوان ناظر جلسه) و سه نفر نماینده از طرف تشکل‌های کارفرمایی مرتبط (بر اساس ماده 2 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار) در محل این دبیرخانه برگزار شده و در وهله اول اصلاح دستورالعمل اجرایی ماده 19 آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی و در صورت عدم حصول نتیجه، اصلاح آیین‌نامه مزبور مورد بررسی قرار گیرد. (متن کامل خبر را در اینجا ملاحظه کنید)

انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران در مورخ 95/5/27 طی نامه ای به استناد ماده 2 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و لزوم به مشارکت هر دو تشکل کارفرمایی و کارگری برای تصمیم گیری، اصلاح و یا تدوین مقررات مربوطه، اعتراض خود را نسبت به مصوبه کمیته موضوع ماده 76 و عدم حضور نماینده مسئولین فنی-بهداشتی در کارگروه بررسی دستورالعمل اجرایی ماده 19 آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی به دبیرخانه کمیته ماده 76 اعلام نمود.

جهت اطلاع همکاران محترم، ماده 2 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار بدین شرح است:

ماده 2 - دولت مکلف است در مراحل بررسی موضوعات مربوط به محیط کسب و کار برای اصلاح و تدوین مقررات و آیین نامه ها، نظر کتبی اتاقها و آن دسته از تشکلهای ذی ربطی که عضو اتاقها نیستند، اعم از کارفرمایی و کارگری را درخواست و بررسی کند و هرگاه لازم دید آنان را به جلسات تصمیم گیری دعوت نماید.

لازم به ذکر است، ادامه رویه حاشیه سازی و حذف تشکل های مسئولین فنی بهداشتی در ادامه جلسات کمیته ماده 76 از سوی انجمن های کارفرمایی شایسته و زیبنده نبوده، فلذا در صورت ادامه این رویه، انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران در راستای تامین امنیت غذایی مردم و حفظ حقوق بیش از 8000 مسئول فنی و ناظر بهداشتی شاغل در سطح کشور، حق اعتراض به تصمیمات «کار گروه 7 نفره» و مصوبات کمیته موضوع ماده 76 و پیگیری آن از طریق مجاری قانونی را برای خود محفوظ می داند.

متن نامه بدین شرح است:

 
(پیوست 1)
(پیوست 2)

 

پی نوشت حکیم مهر:

بر اساس گفتگوهای انجام شده در جلسه کمیته موضوع ماده 76 که در تاریخ 19 مردادماه و با موضوع «بررسی ماده 19 آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی» برگزار شد، بنا گردیده بود که دو طرف موضوع مورد اختلاف به کارگروه مربوطه دعوت شوند و مذاکرات شفاهی مطرح شده نیز در همین راستا بوده است. ضمناً در متن دعوت به جلسه، دستور جلسه هم یک سویه نوشته شده است، زیرا هدف اصلاح دستورالعمل بوده است و نه آیین نامه که متاسفانه در این خصوص منصفانه عمل نشده است.

فارغ از این موضوع، آیا نظارت بر بهداشت مواد غذایی و سلامت آنها وظیفه دامپزشکان محسوب می شود و یا مانع کسب و کار که در کمیته مزبور مطرح شود؟ با این فرض، می توان حفظ سلامت جامعه از طریق جلوگیری از کلیه تخلفات احتمالی کارفرمایان را مانع کسب و کار قلمداد نمود!
 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
1
6
از اقدامات انجمن مسئولین فنی بهداشتی استان تهران در خصوص تلاش و جدید در دفاع و احقاق حقوق اعضا کمال تشکر را دارم امید است در سایه الطاف الهی به نتایج مثبتی دست یابید .اجرکم عندالله
Petmehdivet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
3
گرامیان از آنجاییکه مسیولین بهداشتی در کارخانه ها جز بله قربان گویی به کارفرما و ماست مالی کردن تخلفات قانونی کار دیگه ای نمی کنند کارفرمایان می گویند چرا ما باید بابت این نیروهای بی مصرف حقوق پرداخت کنیم.این لپ مطلب از دید کارفرمایان هست.
ببخشید رک گفتم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
4
انجمن صنفی موضع بجایی اتخاذ کردند.البته مواضع وپیگیری های قبلیشون مویدهمین مطلب هست فقط کاش زودتر از این انجمن تشکیل میدادیم.بازخداروشکر به همت بچه ها تونستیم تشکیلش بدیم که حداقل تو مجالس اینچنینی یه کرسی داشته باشیم که حرف واحد همه مارو به گوش مسولان مربوطه
برسونند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
1
4
از زحمات آقای دکتر تشکری به واسطه حمایت قاطعانه از حقوق همکاران بسیار بسیار متشکرم هرچند برخی افراد که جناب آقای دکتر حمایت قاطعانه خود را در مواقع مورد نیاز آنها اعلام و عملی نمود ایشان را تنها گذاشتند ولی به هر حال از اینکه میبینم مسئولین فنی استان تهران بدون هیچ رودربایستی در برابر ناملایمات کوتاه نمی آیند جای تقدیر و تشکر دارد از حکیم مهر تقاضا دارم این تلاشها را مستند نموده و برای آیندگان حفظ نماید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
0
0
ماده 19 سیاسی شد ، رئیس دامپزشکی شعارش را داد و رفت برای بعد انتخابات ریاست جمهوری چون وزارتخانه میخواهد
نظر شما
ادامه