کد خبر: ۳۱۴۳۸
 

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس بر ضرورت تعیین تکلیف سریع تر ماده واحده حمایت از حقوق حیوانات ولگرد و بی‌سرپرست از سوی دولت تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری خانه ملت، «علی محمد شاعری» با بیان اینکه طی تعامل با سازمان حفاظت محیط زیست مقرر شد لایحه‌ای برای حمایت از حقوق حیوانات بی سرپرست و مقابله با حیوان آزاری تقدیم مجلس شود، یادآور شد: بر اساس این لایحه می توان قوانین لازم را تصویب و گام مهمی را در جهت جلوگیری از حیوان آزاری در کشور برداشت.

نماینده مردم بهشهر، گلوگاه و نکا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دولت باید برای حمایت از حقوق حیوانات ولگرد و بی سرپرست ماده واحده حمایت از حقوق حیوانات ولگرد و بی سرپرست را سریع تر تعیین تکلیف نماید، تصریح کرد: در زمینه صیانت از محیط زیست، حمایت از حقوق حیات وحش و همچنین حیوانات ولگرد و بی‌سرپرست قرار است اقدامات مناسب و شایسته‌ای صورت گیرد و به نوعی با همکاری و تعامل کمیسیون کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست باید در این زمینه منتظر خبرهای خوبی باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: به طور کلی حیوان آزاری در رابطه با حیات وحش و همچنین حیوانات ولگرد وبی‌سرپرست به ضعف فرهنگی برخی افراد برمی‌گردد البته فرهنگ نیاکان و آموزه های دینی ما در این زمینه بسیار غنی است اما در این زمینه نگاه مردم و مسئولان به حیات وحش و حقوق حیوانات باید تغییر یافته و همچنین رسانه ها فرهنگ سازی مناسبی را در این زمینه داشته باشند.

شاعری با تاکید بر اینکه زندگی حیوانات، گیاهان، جامدات و انسان مانند زنجیره به هم متصل است، تصریح کرد: هر چند این زنجیره در طی تعامل با همدیگر در حال زیست هستند و ارتباط با همدیگر موجب تعریف اکوسیستم های طبیعی می شود ولی متاسفانه در کشور ما به رعایت استانداردهای زیست محیطی، حقوق حیوانات و حفظ حیات وحش توجهی نمی شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس دهم با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست و کمیسیون کشاورزی به صورت جدی پیگیر حقوق تمامی حیوانات اهلی و حیات وحش است، تصریح کرد: برای صیانت از حیات وحش، حقوق حیوانات و تنوع زیستی کشور گام های اساسی برخواهیم داشت زیرا حقوق حیوانات در کشور رعایت نمی‌شود که نمونه آن عدم رعایت حقوق حیوانات در باغ وحش های کشور و همچنین آزار حیوانات ولگرد و بی سرپرست است.

وی با تاکید بر اینکه اثرات ناگوار تخریب محیط زیست و بی توجهی نسبت به حقوق حیوانات و حفظ محیط زیست به صورت جدی به زندگی انسانی ما باز می گردد، یادآور شد: متاسفانه برخی افراد حیوانات را مضر دانسته و وجود آنها را تهدیدی برای زندگی خود می دانند از این نسبت به کشتار و از بین بردن آنها اقدام می کنند.

نماینده مردم بهشهر، گلوگاه و نکا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حقوق حیوانات در تمامی زمینه ها باید رعایت شود، گفت: بخش عمده این موضوع به حوزه فرهنگ سازی از سوی رسانه ها بر می‌گردد و بخشی دیگر هم در رابطه با قوانین و مقرراتی که برای ایجاد نظم طبیعی، اجتماعی و اقتصادی درکشور باید به آن توجه کنیم که به فراخور حقوق حیوانات باید نسبت به تنظیم و تدوین قوانین لازم اقدام کرد زیرا در رابطه با حمایت از حیوانات اهلی و وحشی خلاء قانونی دیده می شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته در برخی زمینه ها حذف خلاءهای قانونی به روشنی مشهود است اما موضوع مهم بی توجهی نسبت به اجرای قوانین و مقررات است به نوعی که در اجرای قوانین ضعف شدیدی دیده می شود بنابراین نیاز است در حوزه های فرهنگ سازی، تصویب و اجرای قوانین به گونه ای عمل کنیم که حقوق حیوانات، طبیعت و محیط زیست کشور مانند انسان ها رعایت و شناخته شود که مورد تعرض واقع نشوند.

 
 
نظر شما
ادامه