کد خبر: ۳۱۴۴

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی آذربایجان شرقی و خراسان رضوی

 

توسعه همکاریهای اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز
 
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی در بازدید از امکانات آزمایشگاهی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز از افزایش همکاریهای این دو نهاد علمی واجرایی خبر داد.
دکتر بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی استان  در بازدید از امکانات آزمایشگاهی دانشکده دامپزشکی دانشگاه سراسری تبریز گفت: همکاریهای این دو نهاد علمی واجرایی در تشخیص بیماریهای دامی افزایش خواهد یافت.
وی همچنین ضمن اظهار خرسندی از توان بالای علمی این دانشکده از اعضای هیئت علمی و کارشناسان این دانشکده خواست  اداره کل دامپزشکی استان را در زمینه حل مشکلات دامپزشکی استان وهمچنمین در بالا بردن کمی و کیفی محصولات دامی یاری نمایند.
وی همچنین تاکید نمود تقویت و تعامل بین بخشی یقینا اثرات مثبتی در توسعه واجرای پروژه های تحقیقاتی و ارتقا کمی وکیفی محصولات دامی و همچنین کاهش خطرات بیماریهای واگیر دام وطیور ومشترک خواهد داشت.
دکتر زندیه افزود در همایش«نقش دامپزشکی در توسعه پایدار» که به مناسبت 14 مهر روز ملی دامپزشکی در استان برگزار خواهد گردید، نیز نیازمند همراهی و همکاری نهادهای علمی وتحقیقاتی هستیم.
در ادامه بازدید دکتر اسدپور رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز ضمن قدردانی از ایجاد چنین فضایی از طرف نهاد اجرایی دامپزشکی در استان اعلام نمودکه دانشکده دامپزشکی از تمام ظرفیتهای خود در جهت ارتقا جایگاه دامپزشکی در سطح استان استفاده خواهد نمود.
وی همچنین از شروع بکار کلینیک دامپزشکی دانشگاه تبریز در آینده نزدیک خبر داد.

 

--------------------------------------------------------

 

مشارکت بخش خصوصی در پیشگیری از تب مالت در خراسان رضوی
 
واکسیناسیون دام های سبک و سنگین استان علیه بروسلوز(تب مالت) در قالب طرح توسعه خدمات بهداشتی- درمانی دام‌های روستایی و عشایری در خراسان رضوی آغاز شد.
سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، با اعلام این خبراظهار داشت: این طرح برای سومین سال متوالی و با همکاری بخش خصوصی دامپزشکی در این استان و هماهنگ با سایر استان‌ها انجام می‌شود.
دکتر جواد اعلمی افزود: در این مرحله بیش از 850هزار راس گوسفند و بز و80 هزار راس گاو و گوساله استان علیه بروسلوز به طور رایگان و توسط بخش خصوصی و تا پایان سال جاری با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان واکسینه می شود.
وی تب مالت را از  جمله بیماری های مشترک بین انسان و دام خواند که خسارات زیادی را به صنعت دامپروری وارد می کند و از طرفی ابتلای جمعیت انسانی نیز علاوه بر دوره درمان طولانی، هرینه های سنگینی بر فرد بیمار تحمیل می کند.
 دکتر اعلمی خاطرنشان ساخت: دامپزشکی در پیشگیری از وقوع این بیماری ها و سایر بیماری های مشترک، نقشی حساس و خطیر داشته و در صورت عدم اجرای برنامه های کنترل بیماری های یادشده، خسارت های فراوانی به صنعت دام کشور و نیز بهداشت و سلامت جامعه انسانی وارد خواهد گردید.
وی اعلام داشت: طرح مذکور در راستای موضوع ماده 88 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بوده و با توجه به حساسیت آن، تنها مراکزی از بخش خصوصی مجاز به مشارکت در این طرح هستند که  دارای پروانه مجاز از دامپزشکی بوده و نیز امکانات فنی و تجهیزات لازم از قبیل یخچال، وسایل حمل واکسن با حفظ زنجیره سرد و ... را دارا باشند.

نظر شما
ادامه