کد خبر: ۳۱۴۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور در بازدید از سایت بویرات استان بوشهر گفت: علیرغم بروز بیماری فصل پرورش با موفقیت در حال اتمام است و روند برداشت میگو  باید سرعت بیشتری پیدا کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، «دکتر امرالله قاجاری» مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور در ماموریت یک روزه خود به استان بوشهر، سایت پرورش میگوی بویرات در شهرستان دیلم را مورد بازدید قرار داد.

در این بازدید میدانی عوامل موثر در کنترل بیماری لکه سفید، میزان برداشت میگو، مشکلات پرورش دهندگان و همچنین مشکلات ساختاری سایت بویرات مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر قاجاری در همین راستا اظهار داشت: با توجه به رخداد بیماری لکه سفید در سایت پرورش میگوی بویرات اقدامات به موقع دامپزشکی استان بوشهر و نظارت های مداوم مستمر و همکاری پرورش دهندگان سبب شد تا فصل پرورش با مخاطره کمتری مواجه شود.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور افزود: علیرغم بروز بیماری، فصل پرورش با موفقیت در حال اتمام است. در این بین و در ابتدای بروز بیماری فقط دو مزرعه پرورش درگیر بیماری شدند و با اقدامات بهداشتی - قرنطینه ای به موقع از گسترش بیماری جلوگیری به عمل آمد.

این مقام مسئول با اشاره به روند برداشت میگو تاکید کرد: در حال حاضر عملیات برداشت میگو آغاز شده و هم اکنون 76 استخر برداشت را انجام داده اند، اما توصیه می شود که روند برداشت میگو سرعت بیشتری پیدا کند، زیرا که در این راستا با تغییرات جوی و استرس حاصل از آن ممکن است مجدداً شاهد بروز بیماری باشیم.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک بوشهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
0
زحمات و تلاشهای آقای دکتر قاجاری واقعا قابل تحسین هست.
نظر شما
ادامه