کد خبر: ۳۱۴۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خمینی شهر گفت: تعداد 25 لاشه گوسفند ذبح شده کشتارگاه دام  این شهرستان، توسط بازرسین بهداشتی کشتارگاه ضبط و معدوم گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر سعید جان بخش» در ادامه افزود: بازرسین بهداشتی این کشتارگاه طی بازرسی بهداشتی از گوسفندان ذبح شده دراین کشتارگاه، تعداد 25 لاشه گوسفند متعلق به یکی از کاروانسراهای دامی را بدلیل آثار تزریق دارو در لاشه، ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج نمودند.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه پس از تزریق دارو به دام تا مدت خاصی که برای هر دارو معین شده است و دوره پرهیز نامیده می شود، نمی توان از گوشت، شیر و سایر فرآورده های خام دامی استفاده کرد، ضبط و معدوم سازی لاشه ها را اقدامی در جهت افزایش سلامت و بهداشت جامعه دانست.

وی خاطرنشان کرد: در کشتارگاه دام این شهرستان تعداد 11 نفر مسئولین فنی و کارشناس بهداشتی بر کشتار روزانه بیش از 2500 راس دام سبک نظارت دارند.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
0
1
طبق دستورالعمل های سازمان در صورت وجود تزریق در لاشه های استحصالی از کشتارگاه نیاز به ضبط کلی نمی باشد و تنها ضبط موضعی ناحیه تزریق اکتفا میکند
مسئول فنی بهداشتی در اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
1
0
آقای مطلع ، کیفیت ، زمان ، محل و نوع آثار تزریق در قضاوت تاثیر گذار است.
با توجه به مخاطرات موجود ، اظهار نظر شما یا از سر غرض ورزی است یا بی اطلاعی!
نظر شما
ادامه