کد خبر: ۳۱۴۷۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
 
 

خبرگزاری فارس نوشت:

راه‌اندازی بیمارستان دامپزشکی در بیرجند سبب نگرانی دوست‌داران محیط زیست و مردم از پیامدهای زیستی آن شد ولی مسؤولان ساخت این بیمارستان را بلامانع عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی چندی پیش در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان از راه‌اندازی بیمارستان دامپزشکی در سال جاری خبر داد که این موضوع مخالفت و نگرانی برای دوست‌داران محیط زیست به وجود آورد.

بر اساس قانون و فصل دوم ضوابط و معیارهای استقرار صنایع و ارزیابی زیست محیطی جدول 2-4-15 واحدهای خدماتی ردیف 15737 به صراحت محل ساخت بیمارستان دامپزشکی خارج از محدوده شهر و روستا قید شده است و طبق این قانون به دلیل آلودگی‌های شدید بیولوژیکی باید محل ساخت بیمارستان دامپزشکی خارج از محدوده شهر و روستا باشد اما در حال حاضر این بیمارستان در حاشیه پارک آزادی بیرجند در حال ساخت است.

ساخت این بیمارستان هر چند شاید امتیازی برای استان محسوب شود ولی باید در نظر داشت سلامتی مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است.

در دوم تیرماه سال جاری مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اعلام خبر راه‌اندازی بیمارستان دامپزشکی در استان در سال جاری، گفت: این بیمارستان شامل بخش‌های مختلفی مانند داروخانه، آزمایشگاه، سونوگرافی و بخش‌های مختلف درمانی می‌شود.

«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» با بیان اینکه با راه‌اندازی این بیمارستان بسیاری از مشکلات دامداران استان حل می‌شود، افزود: سایر استان‌های مجاور نیز می‌توانند از ظرفیت این بیمارستان برخوردار شوند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: موافقت اصولی توسط دامپزشکی استان برای راه‌اندازی این بیمارستان صادر شده است و باید تمام استانداردهای لازم در این زمینه رعایت شود.

رفیعی‌پور ادامه داد: سرمایه ثابت برای راه‌اندازی این بیمارستان یک‌ میلیارد و 500 میلیون تومان و سرمایه در گردش آن نیز 600 میلیون تومان است.

وی یادآور شد: با راه‌اندازی این بیمارستان هشت نفر به عنوان پرسنل مشغول به فعالیت می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه متراژ بیمارستان دامپزشکی 320 متر مربع است، گفت: این بیمارستان در حاشیه پارک آزادی بیرجند واقع شده است.

رفیعی‌پور با اشاره به راه‌اندازی کارخانه داروسازی دامپزشکی، خاطرنشان کرد: این کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی استان و توسط بخش خصوصی دامپزشکی راه‌اندازی می‌شود.

خبرنگار فارس برای بررسی بیشتر این موضوع با معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی به گفت وگو پرداخت تا دغدغه مردم در این راستا پیگیری شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به بیمارستان در حال ساخت دامپزشکی استان، اظهار داشت: این بیمارستان برای دام‌های کوچک و طیور ساخته می‌شود.

«دکتر محمد اصغرزاده» تصریح کرد: باید شرایط بهداشتی در این بیمارستان رعایت شود تا بتواند استعلام‌های لازم برای دریافت مجوز را اخذ کند.

وی اضافه کرد: در این بیمارستان بیشتر کارهای تخصصی صورت می‌گیرد و دارای بخش‌هایی شامل رادیولوژی، داروخانه و آزمایشگاه خواهد بود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه ساخت این بیمارستان به طور قطع سبب توسعه استان می‌شود، یادآور شد: اگر این بیمارستان ساخته شود بسیاری از خدمت‌گیرندگان در این رابطه دیگر لازم نخواهد بود به دیگر استان‌ها مراجعه کنند.

اصغرزاده خاطرنشان کرد: هنوز این بیمارستان در حال تکمیل ساختمان بوده و هیچ مجوزی برای بهره‌برداری به آن داده نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی نیز در ارتباط با ساخت این بیمارستان در بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: هیچ مکاتبه و پیگیری برای ساخت این بیمارستان با حفاظت محیط زیست نشده است.

«پرویز آرامنش» ادامه داد: هر دستگاهی که برای ساخت این بیمارستان مجوز صادر کرده، باید پاسخگوی تبعات احتمالی آن باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات کسب شده قرار است این بیمارستان برای دام‌های کوچک و تحت عنوان آزمایشگاه دامپزشکی فعالیت کند، خاطرنشان کرد: مردم از این نظر هیچ نگرانی نداشته باشند.

با توجه به دغدغه های دوستداران محیط زیست و مردم برای خطرات احتمالی راه‌اندازی بیمارستان دامپزشکی و پیگیری‌های انجام گرفته از سوی خبرگزاری فارس در این رابطه باید گفت برخی از مسؤولان مربوطه ابزار بی‌اطلاعی از راه‌اندازی این مجموعه کرده و انگشت اتهام را به سوی دیگر بخش‌هایی که مجوز فعالیت را صادر کرده‌اند نشانه می‌روند که این امر تدبیر بیشتر مسؤولانی را می‌طلبد که هدف و رسالت آنها خدمت‌رسانی به مردم و رفع نگرانی‌ها، مشکلات و دغدغه‌ها مردم است.
 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Finland
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
0
2
دو صد گفته چون نیم کردار نیست
خراسان جنوبی فقط دنبال خبر سازی مسائل وبزرگ نمایی هست
ناشناس
|
Finland
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
0
2
این خبرا فقط برای توجیه موضوعه
اصل موضوع اینه که آقای دکتر .................................................
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
0
2
زیاد خودتون رو ناراحت نکنین .مهم این بود که آقای x تسهیلات بگیره بقیه اش مهم
همکار
|
Finland
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
2
0
براساس اعلام نظر معاونت محترم سلامت خراسان جنوبی اگه مختص دام کوچک وطیور باشه نیازی نیست که خارج از شهر باشه
ايضا همكار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
0
1
معاون سلامت استان تعيين نميكنه كه نياز داره يا نداره!
ضوابط استقرار زيست محيطي در اين مورد صراحت داره
پيشنهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
0
1
اسمش رو بذاريد پلي كلينيك موضوع حل ميشه.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
0
0
چه خطر زیست محیطی مثلا؟؟ بیمارستان انسانی که ۱۰۰ در صد بیماریاشون مشترکه خطرناک ترن که. این ها هنوز فرق بین دامداری و دامپزشکی رو نمیدونن
نظر شما
ادامه