کد خبر: ۳۱۴۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
استاندار مازندران:
«دکتر محمدرضا صفری» در دیدار با استاندار مازندران از ایجاد هفت گرایش جدید در دکترای دامپزشکی خبر داد ...
 
 

حکیم مهر - رئيس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا و هیأت همراه با حضور در دفتر كار استاندار مازندران با وي ديدار و گفتگو كردند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از استانداری مازندران، در اين نشست «دکتر محمدرضا صفری» از حمايت ها و توجهات استاندار مازندران به بخش خصوصي و سازمان دامپزشكي تقدير و تشكر نمود و گفت: باور عميق استاندار در تقويت تشكل هاي غير دولتي و مشاركت بخش خصوصي نقش مهمي دارد.

دکتر صفری اظهار داشت: کمک به دولت در حوزه سلامت و بهداشت عمومی جامعه از وظایف اصلی سازمان نظام دامپزشکی است.

رئيس سازمان نظام دامپزشکی افزود: سازمان نظام دامپزشکی موظف است در مواقع بروز حوادث غیر مترقبه در کشور به بخش امداد و نجات کمک نماید.

وي تعداد اعضاي سازمان نظام دامپزشکی کشور را 34500 نفر اعلام كرد و گفت: وظيفه نظام دفاع از حقوق صنفي و حمايت از اعضاست و در اين راستا هم به بهداشت عمومي كمك مي كند و هم با فعاليتهاي آموزشي و تحقيقاتي زمينه ارتقاء اعضا را فراهم مي نمايد.
ایجاد 7 گرایش جدید در دکترای دامپزشکی

وي از تنظيم و ساماندهي پذيرش دانشجو با همكاري وزارت علوم در رشته هاي دامپزشكي خبر داد و گفت: وزارت علوم به ظرفيت هاي اعلامي از سوي وزارت جهاد كشاورزي تمكين مي كند و نظام هم در تنظيم محتوا و واحدهاي درسي دامپزشكي مشاركت مي نمايد و با تلاش و تعامل، 7 گرايش جديد در دكتراي دامپزشكي ايجاد شده است.

وي به تصويب قانون جامع نظام دامپروي اشاره كرد و گفت: با سپرده شدن صدور پروانه انواع پرورش دام به سازمان نظام دامپزشکی کشور صدور پروانه ها سرعت گرفت و تا كنون 8000 پروانه صادر شد.

وي تصريح نمود: صدور پروانه ها كمتر از 5 روز صورت مي گيرد و نظام دادن به فعاليت هاي حرفه اي در نظام دامپزشكي از اولويت برنامه هاي ماست و در اين راستا تعيين صلاحيت و رتبه بندي همكاران سازمان نظام دامپزشکی کشور انجام مي پذيريد.

وي گفت: مازندران در همه عرصه ها رتبه نخست را دارد و فعاليت هاي خوبي در دامپزشكي استان در حال رقم خوردن است و انتظار داريم در بخش دام بايد حركت جدي و ويژه صورت گيرد و دامداري مازندران رونق يابد .

رئیس سازمان نظام دامپزشکی تصریح کرد: استان مازندران پیشروترین استان در زمینه صدور پروانه های پرورش دام و طیور در کشور است.

 

 

در اين ديدار استاندار مازندران بر ضرورت واگذاري امور به بخش خصوصي تاكيد كرد و گفت: با اين سيستم اداري ره به جايي نخواهيم برد و ضرورت دارد فعاليت ها به بخش خصوصي واگذار شود.

«دکتر ربيع فلاح جلودار» اظهار داشت: استانداری مازندران آمادگی کامل برای همکاری با تمامی تشکل های مردم نهاد به خصوص سازمان نظام دامپزشکی را دارد.

وی تصريح كرد: برون سپاري فعاليت هاي دولتي به نظام هاي تخصصي زمينه افزايش بهره وري را فراهم خواهد نمود.

استاندار مازندران تاكيد كرد: نظام دامپزشكي داراي اعضاي تحصيلكرده و علمي است و بايد از اين ظرفيت براي توسعه دامپروري استفاده كرد.

مقام عالي دولت در استان گفت: در استان مازندران زيرساخت هاي فناوري و ارتباطي خوبي فراهم شده است و نظام دامپزشكي مي تواند با بهره گيري از اين ظرفيت در جهت ترويج كشاورزي و دامپروري بهره ببرد.

دکتر ربیع فلاح افزود: بی شک حضور دامپزشکان دولتی در شورای نظام دامپزشکی استان موجب تقویت بدنه آن می شود، ولی رئیس شورا باید از میان فعالان بخش خصوصی انتخاب شود.

وی تصریح کرد: سيستم دولتي موجود، مانع بسياري از فعالیت هاست و ما انتظار داريم بخش خصوصي به طور جدي در همه زمينه ها در استان پاي كار بيايد. ساختار و تشکیلات دولتی نباید مانع رشد و توسعه بخش خصوصی باشد. 

در ادامه، «دکتر معلم» رئیس نظام دامپزشکی استان مازندران اظهار داشت: نظام دامپزشکی مازندران اولین نظام استانی در کشور است که بدون استفاده از اعتبارات سازمان مرکزی نسبت به خرید ساختمان نظام اقدام کرده است.

 

وی افزود: نظام دامپزشکی استان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات شورای نظام دامپزشکی مازندران را دارد و صندوقهای اخذ رای در ۵ نقطه از استان مستقر خواهد شد.

رئیس نظام دامپزشکی استان مازندران تصریح کرد: نظام دامپزشکی مازندران اولین پروانه فعالیت صنفی موضوع ماده ۲ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی را در کشور صادر کرده است. 

رئیس سازمان نظام دامپزشکی و رئیس نظام دامپزشکی مازندران سپس با حضور در محل جهاد کشاورزی مازندران در جلسه شورای اداری جهاد کشاورزی استان حضور یافتند.

 

در این جلسه، دکتر صفری اظهار داشت: طرح تحول سلامت باید به سرعت در کشور فراگیر شود و در این میان حوزه دامپزشکی به عنوان تامین کننده سلامت در مبحث بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان و تامین کننده امنیت غذایی جامعه باید مورد حمایت جدی همگان به خصوص مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

وی افزود: توسعه دامپروری در مازندران و به تبع آن دامپزشکی این استان در کشور بی نظیر است و ۲ هزار عضو نظام دامپزشکی در مازندران در تامین امنیت و سلامت محصولات دامی و غذایی نقش چشمگیری دارند.

در ادامه، دکتر صفری و هیات همراه با حضور سرزده در یک داروخانه دامپزشکی در شهر ساری، با مسئول این داروخانه به گفتگو پرداختند.
 
منبع: استانداری مازندران و روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Canada
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
2
1
""وي از تنظيم و ساماندهي پذيرش دانشجو با همكاري وزارت علوم در رشته هاي دامپزشكي خبر داد.""
دامپزشکان کار ندارن اونوقت ایشون میگه دانشجو بگیرن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
1
0
.......... داره به زبون بي زبوني ميگه دولتي ها اگه ميخواستن كاري كنن خوب ميكردن جون مادرتون بذارين اين يه جا مال بخش خصوصي باشه جامعه كه توسط دانشگاه اشغال شد نظام هم توسط بخش دولتي اين بخش خصوصي رو هم بفرستيم برن عراق و افغانستان اونجا اين بيچاره ها رو رو چششون نگه ميدارن بعضي ها هم اينجا ............... هر كي بياد تو قلمروش ميكشتش باشن فاز سنگين بود من برم يه استراحتي بكنم
نظر شما
ادامه