کد خبر: ۳۱۴۹۶
 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک در خصوص عرضه ماهی تازه جنوب هشدار داد و از تخلفات احتمالی عرضه ماهی منجمد یخ زدایی شده به جای ماهی تازه در مناطق با فاصله از استانهای جنوبی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، «دکتر مرتضی یعقوبی» اظهار داشت: از آنجا که ماهیان صید شده در جنوب کشور از طریق ناوگان حمل زمینی و کانتینرهای یخچال‌دار به تهران و سایر استا‌ن‌ها ارسال می‌شوند، انتقال ماهی به صورت تازه از جنوب کشور به شهر‌ها و استانهای غیر همجوار و با در نظر گرفتن شرایط حمل آبزیان در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد دشوار می باشد.

دکتر مرتضی یعقوبی با بیان اینکه مدت زمان مصرف آبزیان بسته به نوع آن 3تا 7 روز می باشد، گفت: بعد از زمان تعیین شده برای مصرف آبزیان، باید شکم آنها خالی شده و برای مصرف در بخش صنایع فرآوری ارسال شود.

دکتر یعقوبی تصریح کرد: ماهی پس از صید بهتر است به صورت منجمد با رعایت زنجیره سرمایی استاندارد نگهداری و به استانهای دیگر انتقال داده شود اما گاهی این روال توسط افراد سودجو برعکس شده و ماهی جنوب به صورت یخ زده به بازار آمده و با انجام یخ زدایی به جای ماهی تازه به فروش می‌رسد لذا با عرضه هرگونه ماهی بدون مشخصات تاریخ صید برخورد می شود .

رییس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک اظهار داشت با نظارت مستمر کارشناسان این اداره از مراکز عرضه سطح شهر با متخلفین برخورد قانونی صورت میپذیرد و از شهروندان درخواست می گردد، تا در صورت مشاهده عرضه هرگونه فرآورده خام دامی بدون مشخصات مراتب را از طریق سامانه 1512و یا سامانه پیامکی 50001512 به اداره دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.
 
 
نظر شما
ادامه