کد خبر: ۳۱۵۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی در سفر به استان گلستان:
«دکتر محمدرضا صفری» از فعالیت 5 هزار کلینیک دامپزشکی، 700 داروخانه دامپزشکی و 7500 مسئول فنی در کشور خبر داد ...
 
 

حکیم مهر - رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: در دو سال گذشته تاکنون ۳۰ هزار پروانه مرغداری و دامداری در کشور صادر شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محمدرضا صفری» شامگاه سه شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان اظهار کرد: پروانه‌های زیادی در بخش مرغ داده‌شده که اگر به بهره‌برداری برسند، ظرفیت تولید مرغ کشور به دو برابر می‌رسد.

وی افزود: هم‌اکنون پروانه بهره‌برداری پنج روزه صادر می‌شود و کار برای متقاضیان بسیار تسهیل شده است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی تصریح کرد: در صنعت مرغداری تنها راه نجات ما صادرات است.

صفری گفت: سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا نهادی غیردولتی با ۳۴ هزار نفر عضو است که وظیفه ساماندهی به حرفه دامپزشکی و رسیدگی به شکایات علیه دامپزشکان را دارد.

برای نخستین بار در رشته دامپزشکی محتوای جدید ارائه و هفت رشته در دکترا مجوز گرفته شد

به گفته وی، ظرفیت پذیرش دانشجو و محتوای آموزشی دامپزشکی از حدود ۴۰ سال قبل تاکنون تغییری نکرده و با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده برای نخستین بار محتوای جدید ارائه و هفت رشته در دکترا مجوز گرفته شد.

صفری افزود: در واحدهایی که دامپزشکی مسئول است، رابطه مالی مسئول فنی بهداشت که ناظر است با کارفرما قطع شد تا گزارش‌ها تحت تأثیر قرار نگیرد.

رئیس نظام دامپزشکی استان گلستان نیز در این دیدار گفت: دامپزشکی در تولید نقش مهمی دارد.

«دکتر مهران شکیبایی» افزود: نقش دامپزشکی به‌ویژه در استان گلستان بسیار پررنگ است، در استان ظرفیت جوجه ریزی در رتبه سوم کشور قرار دارد.

وی بابیان اینکه صنعت طیور دومین گردش مالی پس از نفت در کشور است گفت: بسیاری از فعالیت‌های حاکمیتی مانند ماده ۵ به ‌نظام دامپزشکی واگذارشده و ماده‌های ۱۹ و ۲ نیز در حال واگذاری است.

دکتر صفری صبح روز چهارشنبه با حضور در نظام دامپزشکی استان گلستان در جلسه شورای نظام دامپزشکی استان حضور یافت.

 

وی سپس با حضور در اداره کل دامپزشکی استان گلستان، در جلسه هم اندیشی انجمن های صنفی دامپزشکی استان گلستان حضور یافت.

 

 

اجرای ماده ۱۹ آئین نامه نظارت بهداشتی دغدغه اصلی حوزه دامپزشکی کشور است

دکتر صفری در این جلسه اجرای ماده ۱۹ آئین نامه نظارت بهداشتی را دغدغه اصلی حوزه دامپزشکی کشور دانست.

 

بخش زیادی از داروهای دامپزشکی خارج از شبکه فروخته می شود

رییس سازمان نظام دامپزشکی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: بخش زیادی از داروهای دامپزشکی خارج از شبکه فروخته می شود که برای سلامتی تهدید است.

دکتر محمدرضا صفری تصریح کرد: دستگاههای قضایی و تعزیرات حکومتی باید با این کار مقابله کنند، زیرا دام و طیور با سلامت جامعه در ارتباط هستند.

وی افزود: دارو باید خوب حمل، نگهداری و برای مصرف آنها نظارت شود و نباید ابزار کاسبی و اقتصادی عده ای سودجو شود.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور افزود: پروانه های بهره برداری دام و طیور در کشور بزودی الکترونیکی خواهند شد.

وی افزود: صدور پروانه های بهره برداری در بخش دام و طیور، داروخانه و آزمایشگاه که این روند به صورت دستی و طول زمان انجام می شود که به دنبال الکترونیکی کردن این فرآیند هستیم.

فعالیت 5 هزار کلینیک دامپزشکی، 700 داروخانه دامپزشکی و 7500 مسئول فنی در کشور

صفری گفت: 34 هزار نفر عضو در بخش نظام دامپزشکی کشور فعالیت می کنند همچنین 5 هزار کلینیک دامپزشکی و 7500 مسئول فنی و هزار و 700 واحد داروخانه در حوزه دامپزشکی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به رشد حوزه دامپزشکی در دهه اخیر گفت: در گذشته ما فقط 100 کارشناس فنی داشتیم ولی در حال حاضر بیش از 7 هزار کارشناس فنی با مراکز دامپزشکی و کشتارگاه ها همکاری می کنند.

صفری افزود: به دنبال قوانینی هستیم که کارشناسان فنی مستقل و بدون وابستگی حق رای داشته باشند و بتوانیم این افراد بدون قطع وابستگی و مستقل مشکلات را مطرح کنند.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 2 میلیون و 100 هزار تن مرغ تولید شود.

وی گفت: نیاز گوشت قرمز در کشور بیش از 900 هزار تن است که 850 هزار تن در داخل تولید می شود ومابقی وارد می شود. 

رئیس سازمان نظام دامپزشکی سپس با حضور در استانداری گلستان، با استاندار این استان دیدار کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، در این دیدار «دکتر حسن صادقلو» استاندار گلستان با بیان اینکه مردم باید مراجعه به دامپزشک جهت مداوای دام را به عنوان یک فرهنگ بپذیرند، اظهار کرد: مردم باید در عرصه اقدام و عمل نقش دامپزشکی را مشاهده کنند و نگاه هزینه زایی نسبت به نظام دامپزشکی نداشته باشند.

وی با اشاره به نقش دام ها در عرصه سلامت جامعه تصریح کرد: جامعه دامپزشکی باید مردم را با استفاده از کارایی، تبلیغات و اقدامات علمی و آموزشی نیازمند خود کند.

دکتر صادقلو با تاکید بر اینکه سازمان نظام دامپزشکی را نباید تنها یک تشکل صنفی دید، گفت: باید دامپزشکی را به عرصه مردم آورد و با پهنه بندی استان به لحاظ دامپزشکی زمینه های رجوع مردم را فراهم آورد.

وی افزود: برای مردم هزینه و فایده در رجوع به نظام هایی همچون نظام دامپزشکی اهمیت دارد و باید به گونه ای عمل کرد که مردم سود خود را بیش از هزینه مورد توجه قرار دهند.

استاندار گلستان توجه به داروسازی دامی را مهم دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه 2 هزار گونه از 4 هزار گونه گیاهی کشور در گلستان قرار دارد، این استان می تواند نقش مهمی در داروسازی دامی کشور داشته باشد.

دکتر صادقلو گفت: با توجه به کثرت دام در استان به واحدهای جراحی و معالجه تخصصی در استان نیاز داریم.

وی با اشاره به اهمیت صادرات یادآور شد: نظام صادرات از زاویه بهداشتی بسیار مهم است و رعایت پارامترهای بهداشتی در زمینه دام انگیزه صادرات را افزایش می دهد.

استاندار گلستان سلامت استان را به دامپزشکی وابسته دانست و گفت: گلستان از برندهایی نظیر ماهیان خاویاری، میگو، اسب ترکمن و ... برخوردار است و باید با استفاده ظرفیت های دامپزشکی ارزش افزوده این محصولات را افزایش داد.

لزوم احداث بیمارستان و کلینیک تخصصی دام در استان گلستان

همچنین در این دیدار رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به ظرفیت های استان گلستان، اظهار کرد: باید بیمارستان و کلینیک تخصصی دام در استان احداث شود اما به دلیل هزینه های بالا تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.

دکتر محمدرضا صفری تصریح کرد: ظرف چند هفته آینده تیمی تحقیقاتی از سوی سازمان نظام دامپزشکی کشور به گلستان اعزام می شود تا ظرفیت های استان در زمینه اسب ترکمن، خاویار، زنبور عسل و ... و پتانسیل های گیاهان دارویی و جراحی دام را در این استان بررسی نماید.

همچنین در این دیدار «دکتر وفایی» مدیر کل دامپزشکی استان گزارشی از ظرفیت های گلستان در این حوزه ارائه کرد و گفت: در استان گلستان 71 درمانگاه، 5 بیمارستان و 88داروخانه دامپزشکی داریم.

وی افزود: 13 کارخانه داروسازی در گلستان به تولید داروهای دامپزشکی می پردازند و همچنین 370 دکترای دامپزشکی در گلستان فعالیت دارند.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
1
1
فقط دغدغه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
2
په نه په
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
2
آخه سازمان دامپزشکی و دامپزشکان بجز این کاری ندارن که پس دنبال چی باشن، داستان .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
1
0
منظورش دغدغه نظام براي ....
................................... اين ديدارها جه ربط يه نظام داره
مگه ريس سازمانه دامپزشكيه ...
نظر شما
ادامه