کد خبر: ۳۱۵۱۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
پذیرش بی‌رویه دانشجوی دامپزشکی در کشور ادامه دارد:
نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در دیدار با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کردند ...
 
 

حکیم مهر - نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در دیدار با آیت الله هاشمی رفسنجانی از توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، در این جلسه که بدون حضور نمایندگان رسانه ها برگزار شد، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است و امید است الگوی اقتصاد مقاومتی در سایر زمینه ها نیز قرار گیرد.

«حسین مقصودی» با قدردانی از تعامل مدیران و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی با نمایندگان مجلس ابراز امیدواری کرد سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی منشاء خیرات برای استان باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی افزود: ظرفیت فعلی مجمع نمایندگان استان خراسان را باید به فال نیک گرفته و از نگاه های تنگ نظرانه سابق فاصله گرفت.

وی اظهار کرد: مجلس دهم به عنوان مجلس عمل گرا و اعتدالی، به دنبال هم اندیشی و همفکری با موسسان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی گفت: افتخار می کنیم که اکثر نمایندگان این استان به ظرفیت علمی دانشگاه توجه دارند و جزو موسسان فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر انتقاداتی به عملکرد این دانشگاه هم هست باید در راستای سازندگی باشد و نه با کینه ورزی و جهت گیری، چرا که اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود امروز هزینه های بسیار بر دوش دولت تحمیل می شد.

وی اظهار کرد: شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی، یک شخصیت ملی و بین المللی است و نگاه ایشان به دانشگاه آزاد اسلامی نیز ناشی از دوراندیشی و شخصیت والای ایشان است.

وی به همراهی امام راحل و رهبر معظم انقلاب در تاسیس این دانشگاه اشاره کرد و گفت: اگر تدبیر آیت الله هاشمی رفسنجانی نبود، کشور ضررهای بسیار متحمل می شد.

درخواست توسعه تحصیلات تکمیلی در شهرستان سبزوار به ویژه در رشته دامپزشکی

وی از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواست به توسعه تحصیلات تکمیلی در شهرستان سبزوار به ویژه در رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان کمک کند.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی هم از رابطه خوب دانشگاه آزاد اسلامی با نمایندگان مجلس قدردانی کرد.

«هادی شوشتری» دانشگاه آزاد اسلامی قوچان را یکی از واحدهای قدیمی این دانشگاه در استان دانست و گفت: این دانشگاه از نظر ساختار فیزیکی و ساختمانها در تراز دانشگاههای برتر کشور است.

درخواست توسعه دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در واحد قوچان

وی افزود: مهم ترین خواست ما از شورای گسترش وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی این است که با توجه به نزدیک بودن واحد قوچان به مشهد، دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در این واحد توسعه یابد.

وی اظهار کرد: امیدواریم این توسعه با توسعه کیفی همراه باشد چرا که دانشگاه آزاد اسلامی قوچان از هر نظر با استانداردهای وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی منطبق است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار نگاه ویژه به این شهرستان را که با خشکسالی مواجه است خواستار شد.

حمید بنایی گفت: مشکلات مالی دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه در گناباد و بجستان باید آسیب شناسی شده و طرح آمایش رشته ها و ظرفیت سنجی در آن اجرا شود.

وی پیشنهاد کرد رشته های جدید با توجه به ضرورتهای بومی هر منطقه و براساس ظرفیتهای منطقه ای آن شهرستان ایجاد شود.

بنایی با بیان اینکه وضعیت اشتغال در کشور نیازمند تصمیم جدی است ابراز امیدواری کرد دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه به صورت جدی ورود پیدا کند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی هم به تعامل خوب روسای واحدها در استان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و تفکر دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در چابک سازی این دانشگاه را ستود.

«حمید گرمابی» بر افزایش کیفیت این دانشگاه تاکید کرد و گفت: نهال دانشگاه آزاد اسلامی امروز درخت تنومندی شده و لازم است به افزایش سطح سواد استادان و نسبت استاد به دانشجو به عنوان شاخص ها توجه کرد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم گفت: سیستم آموزشی، امکانات و تجهیزات در دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی فراهم شده است.

«محمود نگهبان سلامی» افزود: با وضعیت موجود، دانشگاه آزاد اسلامی به تحقق دانشگاهی کارآفرین بسیار نزدیک است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواست در توسعه رشته ها به ظرفیتهای بومی و مسائل منطقه ای توجه ویژه شده و از ظرفیت مرز طولانی، معادن و اراضی خاص این شهرستان استفاده شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه باید حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی را فراتر از دانشگاه آزاد اسلامی غنیمت شمرد به برخی مشکلات شرق کشور از جمله حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی و اشتغال اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود به این مسائل توجه بیشتری شود.

«سعید باستانی» گفت: ارتباط دانشگاه با صنعت باید با در اختیار قرار دادن منابع برای تولید ثروت گره بخورد و با توجه به چابکی دانشگاه آزاد اسلامی این دانشگاه می تواند در این زمینه در کشور پیشگام باشد.

وی با اشاره به پیشرفت های دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه و دستاوردهای دانش بنیان آن تاسیس پارک فناوری در این شهرستان را خواستار شد.

«عبدالله حاتمیان» نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی نیز راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد رشته های مدیریت و حسابداری را در این شهرستان خواستار شد.

«بهروز بنیادی» نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی هم با بیان این که دانشگاه ها باید به کارخانه تولید فکر تبدیل شوند گفت: با توجه به مشکلاتی که در خراسان رضوی وجود دارد و به دلیل ضعف زیرساختها در شهرستانهای این استان باید توجه ویژه ای به این استان معطوف شود.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
0
3
يعني بعضي مواقع واقعا آدم ميمونه چي بگه!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
0
1
قابل توجه برخی از دامپزشکان که مخالف پیوستن به وزارت بهداشت هستند.
"آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران یک بیمارستان مجهز هم ساخته اما مجوز گرفتن دانشجوی پزشکی را نتوانسته بگیرد آنوقت هر نماینده جهت خوش خدمتی دانشکده دامپزشکی تاسیس می کند!!"
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
0
1
واقعا این افراد به حرفی که میخوان بزنن، اصلا فکر میکنند؟ موافقم، آدم ميمونه چي بگه.
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
0
سلام:
عزیزان که میخواهید برای خود بازار کار زیاد کنید از دامپزشکی ... بیخیال شوید
سال 72 کل کشور 3000 دامپزشک نداشت ولی حالا چی سال بیش از 3000 دانشجو وارد دانشکده دامپزشکی کی شوند
نظر شما
ادامه