کد خبر: ۳۱۵۲۲
 
 

دامپزشکان الجزایری به شهروندان آن کشور هشدار دادند که از خرید گوسفند از منابع ناشناس بدلیل وجود زمینه ابتلا به سرطان و سایر بیماری های خطرناک خودداری کنند. زیرا این دسته از دام ها و گوسفندان که با تزریقات سمی مخصوصاً توسط اسرائیل پرواربندی شده اند روانه بازار گردیده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل کوگانا، روزنامه «الشروق» نوشت: این روزها قاچاقچیانی از تونس، لیبی و الجزایر، با تجارت هورمون رشد ساخته شده در اسرائیل، به عرضه و فروش دام های پروار بندی شده خطرناک در شرایطی که مردم خود را برای خرید عید قربان آماده می کنند، در کمین قربانیان هستند.

گروهی از سوداگران فرصت طلب این عرصه با تغذیه دام ها از داروها و تغذیه ی ممنوعه در سطح بین المللی از جمله Frasadon ، Banzuat ، و Dostradiol با هدف پرواربندی فوری، وزن بره ها را بین 5 تا 10 کیلوگرم افزایش می دهند.

دامپزشکان الجزایری تاکید کردند که مطالعات پزشکی انجام شده در اروپا نشان می دهد گوشت دام هایی که از طریق تزریق داروی ذکر شده به اضافه وزن ظاهری دست می یابند، به افزایش سریع تومورهای سرطانی در بدن انسان کمک می کند.

قبل از این هم ناظرین اتحادیه اروپا در همین رابطه برای جلوگیری از استفاده و دست به دست کردن این نوع داروها و ممنوعیت بکارگیری آنها توسط دامپروران و فعالان این بخش از حدود 7 سال مقررات و قوانینی را وضع کرده اند.

اما علیرغم ممنوعیت این روش در پروار بندی دام ها، اسرائیل خود راساً به تولید غیرقانونی این گونه داروها و صادر کردن قاچاق آن به کشورهای عربی و اسلامی اقدام کرده و این رویه ضد انسانی را ادامه داده است و نکته مهم اینکه، شبکه های قاچاق وابسته به آن در قاره های دیگر نیز فعالیت دارند.
 
 
نظر شما
ادامه