کد خبر: ۳۱۵۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
خبرگزاری فارس: اختصاص 100 میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت رایانش زیستی در پژوهشکده شمال پاستور
 

رئیس پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران گفت: طی سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مازندران مبلغ 100 میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت رایانش زیستی پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران در نظر گرفته شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محسن آسوری» شامگاه پنج‌شنبه در بازدید رئیس سازمان دامپزشکی کشور از پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران با اعلام اینکه انستیتو پاستور مؤسسه‌ای غیرانتفاعی بوده که در فرانسه طی سال 1887 میلادی برای پژوهش در زمینه‌های زیست‌شناسی، میکروارگانیسم‌ها، بیماری‌ها و واکسن ایجاد شد، اظهار کرد: این مرکز بیش از یک قرن در خط مقدم مبارزه با بیماری‌های عفونی قرار دارد.

وی با اشاره به ایجاد انستیتو پاستور در حدود 130 سال قبل و دارا بودن شعبه در 32 کشور دنیا، افزود: انستیتو پاستور ایران مؤسسه‌ای تحقیقاتی، تولیدی و آموزشی است که برای تأمین بهداشت و سلامت جامعه در سال 1399 ایجاد شد.

رئیس پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران با اعلام اینکه این پژوهشکده شعبه‌ای از انستیتو پاستور ایران است که در سال 1373 با همت گروهی از خیران شهرستان آمل راه‌اندازی شد، بیان کرد: این مرکز با هدف ارائه خدمات به پنج استان شمالی کشور همانند اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و سمنان در شهرستان آمل ایجاد شد.

وی با اشاره به ارائه خدمات در 6 محور پژوهش، تولید، ارائه خدمات تشخیصی تخصصی، آموزش، مرکز رشد زیست فناوری و رایانش زیستی اظهار کرد: تاکنون این پژوهشکده با آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی، پارک پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و دیگر نهادها تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده است.

30 پرسنل پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران در حال ارائه خدمات به پنج استان هستند

آسوری با اشاره به شعار این مرکز با عنوان تجمیع منابع برای همه، مدل مدیریت شبکه‌ای و مجازی با تأکید بر توان بخش خصوصی، ادامه داد: 30 پرسنل پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران در حال ارائه خدمات به پنج استان هستند.

وی با اعلام اینکه آمار گزش در کشور طی سال 92 به میزان 130 هزار مورد بوده است، گفت: این آمار طی سال‌های 93 و 94 به ترتیب به 155 هزار و 163 هزار گزش رسیده است.

آسوری با بیان اینکه میزان گزش انسان توسط حیوانات هر ساله افزایش می‌یابد، افزود: این شهرستان برای مطالعه پایلوت کنترل سگ‌های ولگرد انتخاب شده و طرح کنترل هاری با مدل توانمندسازی مردم با تغییر آگاهی، نگرش و عملکرد جمعیت زیرپوشش و کاهش حیوان گزیدگی با اتخاذ سه استراتژی در این شهرستان در حال اجرا است.

رئیس پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران با اشاره به اجرای طرح در 18 روستای بخش دشت‌سر به تعداد 6 هزار و 200 خانوار و حدود 20 هزار نفر جمعیت، یادآور شد: کمیته مرکزی آموزش با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، تشکیل هسته آموزشی در هر روستا با محوریت دهیار و عضویت شورا، بهورز، مدرسه و بسیج محله به همراه تهیه محتوای آموزشی، آموزش مردم از طریق برگزاری جلسات حضوری، جراید و مدارس انجام شد.

وی با بیان برنامه محوری اجرای طرح پایلوت با نظر مشاور اپیدمیولوژیست، ادامه داد: سازمان دامپزشکی در این بین کمک‌های زیادی داشته است، همچنین کلاس‌های آموزشی متعدد برای کمیته روستا برگزار شده و رابطان آموزشی توسط هر کمیته روستایی انتخاب شده و آموزش رابطان صورت گرفت.

آسوری با اشاره به آموزش خانواده‌ها توسط مردم در این طرح با ایجاد کمیته‌های آموزش به صورت آبشاری، بیان کرد: آموزش‌ها در این بین 6 ماه آغاز شده و فرآیند‌ها در مساجد انجام شد.

وی با اعلام در دستور کار بودن طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد، گفت: در این بین بخش خصوصی تلاش خوبی با پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران دارد.

راه‌اندازی فاز یک خط تولید واکسن آنفلوانزای طیور با اختصاص 400 متر فضا

رئیس پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران با اشاره به ایجاد نخستین زیرساخت ملی و فناوری اطلاعات رایانش زیستی کشور در این مرکز، افزود: این رویداد مهم علمی و فناوری با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری و معانانش طی چند روز گذشته انجام شد.

وی با اعلام برداشتن گام‌های بزرگی در زمینه رایانش زیستی و زیست‌فناوری، بیان کرد: طرح نظام ملی زیست‌فناوری دانش‌آموزی به عنوان پایلوت برای نخستین برای دانش‌آموزان آملی اجرا شد که در آن تبیین طرح برای نخستین‌ بار در مازندران انجام شد.

آسوری با اشاره به فعالیت آزمایشگاه سموم و آلاینده‌های غذایی در آمل با مشارکت بخش خصوصی، اظهار کرد: آزمایشگاه تشخیص ملکولی بیماری‌های عفونی، سایت تولید کیت‌های تشخیص محصولات حلال و حرام و تقلب‌های غذایی و آزمایشگاه تشخیص سل و بیوشیمی در پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران مشغول به تلاش هستند.

رئیس پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران با بیان فعالیت در زمینه ساماندهی زباله و آلودگی‌هایی که برای حیات اهل و وحش دارد، افزود: برای کنترل زباله با مشارکت بین‌بخشی آموزش‌های لازم در سطح روستاها انجام شده تا علاوه بر هاری در بخش کنترل زباله‌ها گام برداریم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان گلستان برای کنترل حیات وحش و بیماری‌هایی که در این بین وجود دارد، ادامه داد: در حال انعقاد تفاهم با اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان مازندران هم هستیم.

آسوری با بیان استقرار نظام مدیریت و تضمین کیفیت، خاطرنشان کرد: آزمایشگاه سل و بوتولیسم به همراه آزمایشگاه مولکولی بیماری هاری و عفونی مشغول به ارائه خدمات به بیمارستان‌های مازندران و دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل است.

وی با تأکید بر مشارکت علمی و دستگاهی با کشور آلمان برای راه‌اندازی برخی آزمایشگاه‌ها، اظهار کرد: رسالت اصلی این مرکز پژوهش و خدمات تشخیصی است ولی در حوزه آموزش نیز فعالیت داریم.

آسوری با بیان اینکه پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران به عنوان عضو کمیته تراریخته حیوانات ترانس‌ژنیک وزارت بهداشت و درمان فعالیت دارد، گفت: وجه دریافتی مرکز رشد فناوری این مجموعه 150 میلیون تومان است همچنین خیران حامی پژوهش نیز مبلغ 150 میلیون تومان مشارکت داشتند و بخش خصوصی نیز در این مرکز بیش از 2 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

رئیس پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران با اشاره به فعالیت 40 هسته فناور مستقر در مرکز رشد این مجموعه که 27 هسته از جمع شرکت‌ها و 13 هسته مربوط به افراد است، بیان کرد: 15 شرکت دانش‌بنیان در مرکز مشغول به کارند که سه شرکت در حال انجام ارزیابی برای دانش‌بنیان شدن هستند.

وی با اعلام مطالعه بر روی بیش از 20 مدل انواع سرطان انسانی در موش‌های ترانس‌ژنیک نیود این مجموعه، ادامه داد: چهار ثبت اختراع، 6 محصول تجاری و دو طرح سطح کلان ملی در حال بررسی در مجموعه فعالیت دارند.

آسوری با تأکید بر راه‌اندازی فاز یک خط تولید واکسن آنفلوانزای طیور با اختصاص 400 متر فضا، بیان کرد: اسپری نانو دارو و درمان تب برفکی، نیوکاسل، آفت‌های دهانی از دیگر دستاوردهای این مرکز بوده که نیاز به حمایت سازمان دامپزشکی دارد.

رئیس پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه 3 هزار میلیارد تومان داروهای شیمی درمانی وارد کشور می‌شود، گفت: طی سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مازندران مبلغ 100 میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت رایانش زیستی پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران در نظر گرفته شده است.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
0
مطابق قانون در تمام دینا هیچ کس حق تکثیر و نگهداری و دستکاری سوشهای باکتریایی و ویروسی و .... را بدون اجازه NRA که همان معاونت تشخیص و درمان د ر حوزه دامپزشکی باشد را ندارد. جالب است که این انستیتو مشخص نیست که سوش آنفلوآنزا را از کجا آورده؟ چگونه تکثیر کرده؟ با اجازه چه کسی این کار را کرده؟ بر اساس کدام مصلحت و ضرورت کرده؟؟ و تازه طلبکار است که سازمان باید حمایت کند!!!!
بر اساس کدام Seed lot system سوش را تکثیر و محافظت کرده؟
نظر شما
ادامه