کد خبر: ۳۱۵۵۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
11730.jpg
 

متخصص ژنتیک و اصلاح نژاد دام گفت: اسب‌های ایرانی نباید فراموش شوند.

‌به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «سیاوش سالک اردستانی» اظهار کرد: امروزه برخی از کشورها از طریق صادرات اسب به درآمد قابل توجهی دست یافته‌اند .

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل برخی مشکلات و دلایل دامپزشکی امکان صادرات اسب از ایران به سایر کشورها وجود ندارد .

سالک اردستانی خاطرنشان کرد: بدون شک با برداشتن موانع صادرات اسب، زمینه‌ای مناسب برای رشد و شکوفایی اقتصادی کشور فراهم می‌شود .

وی با توضیح درخصوص اسب‌های ایرانی افزود: فیزیولوژیک نژادهای اسب‌های ایرانی برای سوارکاری مناسب نیست و همین باعث شده در طول سال‌های گذشته واردات اسب به ایران رونق زیادی داشته باشد .

سالک اردستانی ابراز کرد: هرچند باید به نیازهای سوارکاران کشور توجه داشت ولی نباید اجازه دهیم اسب های ایرانی به فراموشی سپرده شوند .

این متخصص ژنتیک و اصلاح نژاد دام ابراز کرد: برخی منتقدان درخصوص وضعیت اسب‌های ایرانی سیاه نمایی می کنند که این کار در نهایت باعث داغ تر شدن بازار واردات اسب می‌شود .

وی در پایان یادآورشد: برای اسب‌های ایرانی باید کاربری‌های جدیدی تعریف کرد تا از این ذخایر ژنتیکی به نحو احسن مورد استفاده قرار گیرند.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
0
شما که هستید و کدام سابقه ورزش سوارکاری را دارید که راجع به حد فیزیولوژیک سواری اسب ایرانی نظر میدهید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
0
0
فكر ميكنم اين متخصص گرامي منظورشون مورفولوژي و ريخت شناسي اسب ايراني بوده، با مراجعه به كتابهاي سال اول دانشگاه بهشون يادآوري ميشه كه موضوع درس فيزيولوژي ارتباط ساختاري سلولها و ارگانهاست!
مهدی میر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
0
0
آقای سیاوش سالک اردکانی ممکنه توضیح بدید فیزیولوژی اسب های ایرانی چه مشکلی داره که برای سواری مناسب نیستند؟
م ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
0
0
اسب ایرانی خوب هست اما انقدر در ایران مسایل متفرقه وجود دارد که متاسفانه هیچ کس نمی دونه که حتی اسب سواری وجود داره فرهنگ ایرانی به هر کاری که ایجاد نشاط کنه در این سالهای اخیر مقاومت ایجاد می کنه ...
نظر شما
ادامه