کد خبر: ۳۱۶۰۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
افزایش همکاری سازمان دامپزشکی کشور و اتحادیه اروپا:
این نشست با هدف بررسی چگونگی افزایش همکاری­ها در زمینه دامپزشکی و تبادلات علمی، در روزهای 23 و 24 شهریور ماه در سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد ...
 
 

حکیم مهر - نشست مشترک سازمان دامپزشکی کشور و سرویس دامپزشکی آلمان با شرکت رئیس سازمان دامپزشکی ایران و رئیس سرویس دامپزشکی آلمان و گروهی از مسئولین و کارشناسان سازمان دامپزشکی ایران و کارشناسان سفارت آلمان در تهران، جهت بررسی چگونگی افزایش همکاری­ها در زمینه دامپزشکی و تبادلات علمی، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، 23 و 24 شهریور ماه جاری در محل سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در این نشست ابتدا «دکتر مهدی خلج» رییس سازمان دامپزشکی کشور، ورود «دکتر کارن شوابنبر» رئیس سرویس دامپزشکی کشور آلمان را که قبلاً ریاست سازمان جهانی بهداشت دام را نیز بر عهده داشت، خوش آمد گفت و اضافه کرد: زمینه های همکاری باید در جهت رفع نیازهای هر دو طرف صورت پذیرد و در این راستا باید اعتماد بین دو سازمان وجود داشته باشد و بر این اساس تفاهم نامه­ای که در حضور وزرای کشاورزی دو طرف بین رییس سازمان دامپزشکی ایران و طرف آلمانی در ماه آوریل گذشته به امضاء رسیده است، می­تواند مبنا قرار گیرد.

سپس دکتر شوابنبر ضمن تشکر از دعوت سازمان دامپزشکی ایران گفت: ایران و آلمان به صورت تاریخی و سنتی در همه زمینه ها همکاری های خوبی داشته اند و تمایل داریم این همکاری ها ادامه داشته باشد.

در ادامه، مبادلات دام و فراورده­های دامی بین دو کشور و ظرفیت­های علمی و فنی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در زمینه افزایش مبادلات علمی و دام و فراورده­های دامی اتخاذ شد.

تجربه کشور آلمان در واگذاری مسئولیت به بخش خصوصی از جمله در زمینه کنترل کیفیت محصولات دارویی از دیگر موارد گفتگو در این جلسه بود.

در سال­های اخیر عمده واردات ایران از کشور آلمان در زمینه دام و دامپزشکی واردات دارو، جوجه یک روزه بوقلمون و تعدادی اسب و گاو مولد بوده است؛ صادرات نیز شامل روده گوسفندی و بزی و میگو و خرچنگ بوده است.

در ادامه این جلسات شکل و چگونگی گواهی­های بهداشتی مورد توافق قرار گرفت و مقرر گردید که سرویس دامپزشکی کشور آلمان مساعدت و همکاری لازم را برای حل مشکل ورود اسب­های مسابقه ایرانی به اتحادیه اروپا انجام دهد.

همچنین مقرر شد مشکل ورود روده گاوی ایران به آلمان نیز مورد توجه قرار گرفته و مشکل به طریق مقتضی مرتفع شود. ضمناً برای جلوگیری از صدور اسناد و گواهی های بهداشتی تقلبی نیز تمهیداتی اندیشیده شد.

در ادامه، در مورد همکاری های مشترک آزمایشگاهی دو کشور در زمینه تشخیص بیماری های بروسلوز، مشمشه و راهکارهای ارتقای این همکاری ها توافقاتی انجام شد و طرف آلمانی پیشنهاد نمود که تیم دامپزشکی ایران برای آشنایی با نحوه فعالیت سرویس دامپزشکی آلمان و همچنین آشنایی با ظرفیت­های آزمایشگاهی آن کشور، از آلمان بازدید نماید که مورذ توافق قرار گرفت. تشکیل جلسات تبادل نظر نیز مورد موافقت قرار گرفت.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
0
Chief Veterinary Officer یعنی رییس سازمان دامپزشکی آلمان؟ هرچه سرچ کردیم چنین سازمان و تشکیلاتی در آلمان پیدا نکردیم! یک وزارت کشاورزی دارند که درون آن دفتر کشاورزی و مواد غذایی هست. و بقیه تشکیلات دامپزشکی دولتی کشورهای پیشرفته را در همان گوگل سرچ کنیم و ببینیم!!
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
بالاخره یک نفر آلمانی که بوده؟!
دکتر م ی
|
Saudi Arabia
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
1. ایکاش در سازمان دامپزشکی یادمی گرفتند که در یک ملاقات رسمی طرز نشستن طرقین به چه صورتی باید باشد
2. حضور سه نفر از دفتر سازمان های تخصصی و چگونگی نشستن بی حساب و کتاب را نگاه کنید
3. نشستن معاون و مدیر کل دفتر بهداشت و مدیرکل بیماریهای دامی و معاون بهداشتی سازمان را نگاه کنید
4.البته وقتی یک نفر قرارداد مشخص بشود .................... که با الفبای کار آشنا نیست انتظاری بیشتر نمی زود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
0
دکتر م ی اینا واقعا متوجه اتیک کد نمیشن فکر کن هیچ نشست خارجی روی میزهاشون انواع و اقسام پذیرایی ها دیده نمیشه مگه اینکه واقعا زمان مذاکره نباشه و زمان بریک یا پذیرایی باشه تازه اون موقع هم معمولا اجازه عکاسی داده نمیشه که مدعوین راحت باشن حالا عکسهای بالا رو نگاه بنداز لذت میبری از سیب و هلو و موز و کیک و چایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
0
0
حالا کی قرار نیروهای آزمایشگاه رو بفرستن آلمان؟
نظر شما
ادامه