کد خبر: ۳۱۶۰۸
با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران:
«دکتر مهدی خلج» در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: هیچ دستوری برای توقف صادرات دام زنده سبک نداشته ایم و صادرات در این بخش کماکان ادامه دارد ...
 
 

حکیم مهر - امروز سه شنبه 23 شهریور ماه، اولین نمایشگاه بین المللی لبنیات و صنایع وابسته آغاز به کار کرد و «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور از این نمایشگاه واقع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران بازدید نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، اولین نمایشگاه بین المللی لبنیات و صنایع وابسته با حضور تعداد 29 شرکت داخلی و یک شرکت آلمانی در فضای نمایشگاهی به وسعت بیش از 3 هزار مترمربع آخرین محصولات و دستاوردهای خود در زمینه تولید شیر، ماست، کره، خامه، کفیر، بستنی، پودر شیر خشک و دیگر محصولات لبنی و ماشین آلات مربوطه را در معرض دید عموم قرار می دهند.

این نمایشگاه تا روز جمعه 26 شهریور ماه ادامه خواهد یافت و علاقمندان و متخصصین می توانند از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر از آن بازدید به عمل آورند.

 

هیچ دستوری برای توقف صادرات دام زنده سبک نداشته ایم

به گزارش ایرنا، «دکتر مهدی خلج» در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بین المللی لبنیات و صنایع وابسته در پاسخ به خبرنگار ایرنا گفت: هیچ دستوری برای توقف صادرات دام زنده سبک نداشته ایم و صادرات در این بخش کماکان ادامه دارد.

وی افزود: صادرات دام زنده سبک نسبت به گذشته اندکی به دلیل مباحث سیاسی که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند، کاهش پیدا کرده است زیرا این کشورها بطور مستقیم دام زنده را از ایران خریداری نمی کنند، بلکه از طریق کشورهای واسطه خرید خود را انجام می دهند.

دکتر خلج ادامه داد: بنابراین، در خرید دام زنده از ایران توسط کشورهای واسط، گاه با کاهش و گاه با افزایش خرید مواجه می شویم اما روند صادرات تداوم دارد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از آغاز امسال تاکنون برای نزدیک به 500 هزار راس دام، مجوز بهداشتی صادرات صادر شد و پیش بینی می شود تا پایان شهریورماه، میزان صادرات دام زنده به 540 هزار راس برسد.

خلج اضافه کرد: اکنون موضوع اساسی ما شیرخام است که 65 درصد کل فرآورده های خام اولیه ما را تشکیل می دهد و برای سلامت همه گروه های سنی لازم است.

 

همه تمرکز، روی تولید و عرضه شیرخام سالم است

وی گفت: همه تمرکز، روی تولید و عرضه شیرخام سالم است، زیرا اگر شیرخام سالم نداشته باشیم نمی توانیم فرآورده لبنی سالمی را تولید و عرضه کنیم.

وی افزود: تلاش داریم ناوگان حمل و نقل مناسب برای انتقال شیر خام سالم به کارخانه ها داشته باشیم تا محصول نهایی ما به طور سالم عرضه شود.

به گزارش ایرنا، طبق آمارها سرانه مصرف شیر در کشور ما نزدیک 80 کیلوگرم است.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی نیز بیست و چهارم شهریورماه در آیین گشایش نخستین نمایشگاه بین المللی لبنیات و صنایع وابسته گفت: سالیانه حدود 600 هزار تن فرآورده لبنی به کشورهای مختلف صادر می شود.

«حسن رکنی» افزود: میزان صادرات فرآورده های لبنی در دوره پنج ماهه امسال به 298 هزار تن رسید و انتظار می رود این رقم امسال به بیش از 600 هزار تن برسد.

 
نظر شما
ادامه