کد خبر: ۳۱۶۱۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان در دیدار با فرماندار شهرستان حاجی آباد گفت: با حمایت های متولیان و فعالیتهای اصولی دامپروران و شاغلین این حرفه، می توان ظرفیت ها، توانمندی ها و پتانسیل های بخش دام و طیور شهرستان را گسترش داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، «دکتر کریمی» سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان حاجی آباد ضمن عرض خیر مقدم گزارش مفصلی در خصوص بکارگیری اصول بهداشتی در پرورش دام و انجام واکسیناسیون بخصوص واکسن تب برفکی و اقدامات لازم در خصوص رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه ای به مناسبت عید سعید قربان ارائه نمود.

مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان از نحوه فعالیت ها و اقدامات بهداشتی دامپزشکی شهرستان حاجی آباد بازدید کرد.

«دکتر محمد جانباز» با توجه به جهت و موقعیت خاص جغرافیائی شهرستان حاجی آباد را به عنوان دام خیز ترین شهرستان در استان و یکی از مناطق با استعداد در حوزه پرورش دام و طیور عنوان کرد.

وی از کشتارگاه دام شهرستان بازدید کرد و در این بازدید تعدادی از قصابان مشکلات خود را با وی در میان گذاشتند و از راهکارهای ارائه شده توسط مدیر کل محترم بهره لازم را بردند.

در ادامه مدیر کل دامپزشکی استان با فرماندار شهرستان حاجی آباد دیدار کرد.

دکتر جانباز در این دیدار با تاکید به حمایت های متولیان و فعالیت های اصولی دامپروران و شاغلین این حرفه، می توان ظرفیت ها، توانمندی ها و پتانسیل های بخش دام و طیور شهرستان را گسترش داد.

دکتر محمد جانباز در این دیدار با فرماندار شهرستان حاجی آباد ضمن بیان نقش مهم دامپزشکی در عرصه سلامت و بهداشت عمومی جامعه و تأمین امنیت غذایی، گفت: لازم است دامپزشکی بیشتر مورد حمایت قرار گیرد تا از نظر تولید و پرورش دام و طیورو فرآورده های دامی در منطقه مشکلی ایجاد نشود.

وی در حوزه پیشگیری از بیماریهای دام و طیور تأکید کرد و افزود: بررسی های میدانی انجام شده در امر مبارزه با بیماریهای دامی، نشان می دهد خدمات دامپزشکی در دورترین و صعب العبورترین روستاهای این منطقه به مراتب از نزدیکترین روستاهای مرکز استان که به سهولت با مرکز شهرستان مرتبط می باشند بیشتر است.

اهمیت و حساسیت کار دامپزشکی در جامعه مغفول مانده است

دکتر جانباز با انتقاد از اینکه اهمیت و حساسیت کار دامپزشکی در جامعه مغفول مانده است، به نقش و اهمیت دامپزشکی در پیشگیری از بیماریهای دام و طیور و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه و اقتصاد ملی تأکید کرد.

مهمترین چالش پیش روی دامپزشکی کمبود اعتبارات و نیروی انسانی است

مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان در عین حال مهمترین چالش پیش روی دامپزشکی را کماکان کمبود اعتبارات و نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: تمامی هزینه های واکسیناسیون دامها که یکی از مهمترین ابزارهای دامپزشکی در امر پیشگیری از بیماریهای دامی است، از اعتبارات عمرانی تأمین می شود و تخصیص کم اعتبارات در این حوزه شیوع بیماریهای دامی را بدنبال دارد که تبعات آن بطور مستقیم در جمعیت دامی و غیر مستقیم جمعیت انسانی و در اقتصاد ملی نمایان خواهد شد.

فرماندار شهرستان حاجی آباد ضمن تشکر از زحمات همکاران دامپزشکی که در کنترل و پیشگیری از بیماریها بسیار موفق عمل کرده اند، قول مساعدت لازم در حمایت از مجموعه دامپزشکی را ابراز و خواستار توجه ویژه و ارائه خدمات بیشتر در سطح روستاها و دامداری ها و... شد.

«مهندس حمید جهانگیری» بر ضرورت همکاری های بین بخشی اشاره و بر حمایت های همه جانبه از سرمایه گذاران دام و طیور در منطقه تأکید کرد.

 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
0
1
من رفتم اونجا کیلینک زدم فایده نداشت خود همین ......................... بدون نسخه دامپزشک به دامدار دارو میداد درمان هم میکرد.
کارشناس
|
Iraq
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
0
0
رعایت اصل بیطرفی الزامی است
ناشناس
|
Iraq
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
فقط دوتا تجدید نظر لازم است
نالان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
0
فقط خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
به امید روزی که همه مثل من مدرک های دامپزشکی رو چال کنیم وبیایید مسافر کشی
نظر شما
ادامه