کد خبر: ۳۱۶۲۰
 
 

مدیرکل دامپزشکی استان قم با تأکید بر این‌که نباید مساله لبنیات سنتی را با محصولات ارگانیک تلفیق کرد، گفت: لبنیات ارگانیک به حمایت و گسترش نیاز دارد و نباید آن را  با برخی محصولات سنتی غیربهداشتی  اشتباه گرفت .

به گزارش حکیم مهر به نقل از همشهری، «دکتر محمدمهدی رفیعی» از نبود چرخه کامل و سالم در محصولات ارگانیک لبنی انتقاد کرد و گفت: دستیابی به محصولات ارگانیک به غذا و سپس دام ارگانیک نیاز دارد و تا این مراحل نباشد نمی‌توان به محصول ارگانیک مورد تایید دست یافت.

رفیعی با طرح این مطلب که در استان محصول لبنی ارگانیک به معنای واقعی نداریم گفت: چرخه محصولات لبنی ارگانیک استان زیرساخت‌ها و استانداردهای لازم را ندارد.

وی از اقدام سازمان دامپزشکی برای پیشگیری از بیماری‌های تب مالت، تب کنگو و سل خبر داد و گفت: اگر محصولات لبنی پاستوریزه نشود احتمال انتقال انواع بیماری‌های دامی وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان نظارت شدید بر تولید و توزیع شیر خام را ضروری دانست و گفت: برای ایجاد بستر بهداشتی و تجویز فعالیت‌های واحدهای تولید و توزیع لبنی جلسات و برنامه‌های مشترکی میان اتاق اصناف، استانداری و دامپزشکی برگزار شده است.

رفیعی با تأکید بر این‌که نظارت بر فراورده‌های خام از جمله شیر برعهده دامپزشکی است، عرضه خام و فله‌ای شیر را مجاز ندانست و گفت: شیر باید پاستوریزه و در بسته‌بندی استاندارد به مردم عرضه شود.

مدیرکل دامپزشکی استان انتقادهای مراکز توزیع شیر سنتی را در خصوص نبود همکاری نهادهای مسئول درست ندانست و گفت: سلامتی مردم مهم‌تر از برخی از اعتراض‌های بی‌مورد است و اجازه توزیع غیربهداشتی محصولات لبنی را نخواهیم داد .

وی بیماری‌های حاصل از فراورده‌های لبنی را مهلک و در برخی موارد غیرقابل جبران دانست و گفت: اطلاع رسانی درست و شفاف در مورد بهداشت دام و طیور رسالتی است که باید به نحو احسن و منصفانه انجام شود.

رفیعی از وجود شایعات و اطلاعات کاذب در حوزه بهداشت دام و طیور انتقاد کرد و گفت: سلامتی مردم چیزی نیست که با شایعات بی‌مورد و حرف‌های عوامانه اجازه داشته باشیم به آن آسیب بزنیم.

وی با بیان این‌که مردم باید احساس کنند مسئولان مربوطه در حوزه‌های نظارتی چشمان بیدار سلامت جامعه هستند گفت: آیا ترویج این شایعه که میان ارزش غذایی ران و سینه مرغ تفاوت است می‌تواند حرف درستی باشد؟

 
 
نظر شما
ادامه