کد خبر: ۳۱۶۲۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
 
 

خاطره ای از دکتر کامیاب قیصربیگی

 

خاطره من شاید باور کردنش برای خیلی از دوستان سخت باشد، ولی این خاطره واقعیت دارد و هر دو دامدار وجود دارند.

همسر بنده به یک مشکل گوارشی مبتلا شده بودند و جهت تایید تشخیص نیاز به اندوسکوپی  معده داشتند. از مطب آقای دکتر زالی در تهران نوبت گرفته بودم و قرار شد که با هواپیما به تهران برویم. یک روز قبل از سفر مانند بقیه روزها در حال ویزیت کردن در یکی از روستاها بودم که یک دامدار از یکی از بخش های نسبتاً دور با من تماس گرفت و با توجه به اظهارات دامدار حدس زدم که به احتمال زیاد دام دچار تورشن رحم شده باشد؛ با توجه به مسافت زیاد آن و سفر فردای خودم، به دامدار توضیح دادم که نمی توانم گاوش را ویزیت کنم؛ شماره چند نفر از همکاران کلینیسین را به او دادم و عذرخواهی کردم.

روز بعد به اتفاق همسرم عازم فرودگاه شده و سوار هواپیما شدیم. هواپیما آماده پرواز شد و طول باند فرودگاه را طی کرد، ولی پرواز نکرد و خلبان اعلام کرد که هواپیما دچار نقص فنی شده و پرواز کنسل شده است. به ناچار از هواپیما خارج شدیم و به خانه برگشتیم. در راه خانه بودیم که دامدار دیروزی زنگ زد و گفت که متاسفانه با توجه به دوری راه  و بد موقع بودن زمان آن که غروب بود، هیچ یک از همکاران بنده وقت ویزیت گاو وی را نداشته و برای درمان نرفته بودند و اصرار داشت که حتماً گاوش را ویزیت کنم.

ما به محل دامداری که یکی از روستاهای بخش سپیدشت از توابع شهرستان خرم آباد بود رفتیم. زمان زایمان حیوان فرا رسیده بود و از دیروز شروع به زور زدن کرده و مقداری ترشحات نیز خارج شده بود، ولی اثری از گوساله نبود. پیرمردهای باسابقه روستا هم توش واژینال کرده بودند، ولی به قول خودشان دست آنها به گوساله نمی رسیده و گوساله را لمس نکردند که بتوانند آن را خارج کنند. دام دقیقاً دچار تورشن رحم شده بود  و در حال زور زدن بود و موقع رسیدن ما حتی دیگر قادر به ایستادن نبود. پس از اصلاح رحم با چرخش دام، اقدام به خارج نمودن گوساله نمودم که متاسفانه تلف شده بود. به صاحب دام گفتم امروز به خاطر زایمان گاو شما هواپیما دچار نقص فنی شده و پرواز صورت نگرفته است.

دقیقاً یک هفته بعد دوباره از مطب دکتر زالی وقت گرفتیم و دوباره عازم فرودگاه شدیم که خوشبختانه دوباره پرواز به دلیل بدی آب و هوا  کنسل شد و دوباره دامدار دیگری بخاطر سخت زایی یک راس تلیسه خود تماس گرفت و دوباره داستان تکرار شد.

خدا را شکر حال همسرم روز به روز بهتر شد و دیگر نیازی به اندوسکوپی تا به امروز پیدا نکرده است.
 

فراخوان حکیم مهر:

به اطلاع کلیه همکاران ارجمند می رساند که حکیم مهر آمادگی دارد خاطرات شما را در حوزه دامپزشکی با نام (و یا در صورت تمایل، بدون نام) نویسنده منتشر نماید.

نحوه ارسال خاطرات:

1. بخش «تماس با ما» در بالای صفحه اصلی سایت

2. ایمیل info@hakimemehr.ir

 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
0
1
واقعا ميشه باهاش يه فيلم درست كرد
علی اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
1
بنده با دکترقیصربیگی در یک ماموریت مشترک آشنا شدم . در مدت سه ماه ماموریت مشترک ایشان را فردی بسیار مهربان ودوست داشتنی یافتم.قطعا خاطره ایشان و استدلال خودش از داستان شنیدنی و قابل تامل است . ضمنا همسر ایشان نیز دامپزشک هستند .با آرزوی موفقیت برای دوست خوبم کامیاب...
روحاني نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
0
با سلام خدمت آقاي دكتر قيصر بيگي عزيز اميدوارم در تمام كارهايتان موفق باشيد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
0
1
همان نجات دام.ودعای اون بی زبان ،منظورم مادر گوساله ،که اگر دستان شفابخش شما به دادش نمیرسید ،اون هم تلف میشد.خدا ازتان راضی باشه.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
0
2
بهرحال استا کریم که اون بالا نشسته حوایسش به همه مخلوقاتش هست قربونش برم سبحان الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
0
0
به این میگن تطبیق
نظر شما
ادامه