کد خبر: ۳۱۶۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر مهدی خلج» افزود: سازمان دامپزشکی کشور از 10 سال قبل واگذاری بخشی از فعالیت‌ها به بخش‌های غیر دولتی را آغاز کرده است ...
 
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تلفیق کشاورزی و دامپروری در روستاها عامل ایجاد ارزش افزوده بیشتر و پویایی اقتصاد ملی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مهدی خلج» جمعه در نشست بررسی مشکلات حوزه دامپزشکی تویسرکان افزود: اگر می خواهیم روستاها به عنوان مهد تولید، زیبایی و طراوت با اقتصادی پویا و بالنده باشد، باید کشاورزی و دامپروری را در آنها با یکدیگر تلفیق کنیم.

وی بیان کرد: دام در حقیقت کارخانه ارزش افزوده بخش کشاورزی به شمار می رود و فعالیت در آن موجب بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فرصت های متنوع شغلی می شود.

خلج شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران را نقطه اتصال روستاییان و تولیدگران با دستگاه ها و بخش های خدمات رسان دانست و اضافه کرد: شوراهای اسلامی روستاها باید مروجان سلامت دام و حرکت به سوی پویایی اقتصاد ملی و اقتصاد مقاومتی در حوزه دامپروری باشند.

وی گفت: وظایف سازمان دامپزشکی کشور بسیار وسیع و گسترده است و ابزار و نیروی انسانی زیادی را طلب می کند.

خلج افزود: از 10 سال قبل این سازمان واگذاری بخشی از فعالیت ها به بخش های غیر دولتی را آغاز کرده و در حال حاضر 24 هزار نفر همکار به این صورت و در چارچوب قوانین و مقررات در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه دامپزشکی شهرستان تویسرکان گفت: ساختمان کنونی اداره دامپزشکی تویسرکان متناسب با شان آن نیست و تلاش در جهت یک ساختمان متناسب با فعالیت های این حوزه، آزمایشگاه مجهزتر و به کارگیری نیروهای انسانی متخصص تر و بیشتر در دستور کار قرار گرفته است.

خلج اظهار کرد: کشتارگاه فعلی تویسرکان در منطقه مسکونی واقع شده و با توجه به اعتراض های مردمی ادامه فعالیت آن از لحاظ اجتماعی، بهداشتی و کارشناسی به صلاح نیست.

وی تصریح کرد: نباید هر مکان دور افتاده و فاقد امکاناتی را به عنوان محل کشتارگاه جدید تویسرکان در نظر بگیریم بلکه باید با بلند نظری شاخصه های بهداشتی، فنی و تخصص در ایجاد کشتارگاه جدید مورد توجه قرار گیرد.

خلج ادامه داد: اعتقاد دارم شهرستان تویسرکان می تواند به طور موقت از کشتارگاه های مجهز شهرستان های مجاور استفاده کند.

وی تاکید کرد: در عین حال اگر شهرستان تویسرکان از توان مالی خوبی برخوردار است و مایل به ساخت کشتارگاه مجهز و جدید است، سازمان دامپزشکی کشور نیز در این راه کمک خواهد کرد.

خلج گفت: تویسرکان قابلیت معرفی شدن به عنوان شهر سالم از لحاظ عرضه فرآورده های خام دامی را دارد.

کشتارگاه کنونی تویسرکان در منطقه مسکونی واقع و با اعتراض گسترده مردمی روبه رو شده و کشتارگاه صنعتی تویسرکان نیز با 30 درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل انصراف بخش خصوصی نیمه کاره رها شده است.

شهرستان تویسرکان با احتساب دام های عشایر در مقاطع مختلف سال از مجموع 370 هزار دام سبک و هفت هزار دام سنگین برخوردار است.

تویسرکان در 90 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

 
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رامبد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
0
3
همکار؟ کار ما با پشت میز نشینی. تفاوت بسیار دارد.
نظر شما
ادامه