کد خبر: ۳۱۶۵۶
 

 1050 کیلوگرم سینه مرغ غیر قابل مصرف و بیش از  450 کیلوگرم گوشت فاسد از دو واحد  تالار پذیرایی و  باغ تالار در شهرستان قزوین کشف و ضبط شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، «دکتر عیسی غیاث یزدی» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با اعلام این خبر گفت: طی گزارشات واصله مبنی بر استفاده از گوشت های فاسد در طبخ غذای یک واحد باغ تالار در شهرستان قزوین، کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره در یک اقدام فوری به محل مورد نظر عزیمت کردند.

وی با اشاره به مخفی بودن سردخانه و انکار وجود آن از طرف متصدی این باغ تالار افزود: پس از کشف محل سردخانه و باز نمودن درب آن مشاهده شد، بیش از 450 کیلوگرم گوشت با ظاهر مشکوک به فساد در محل نگهداری شده که پس از نمونه برداری و توقیف محموله توسط کارشناسان این اداره و اعلام نتایج آزمایشات مبنی بر غیر قابل مصرف بودن محموله، مراتب از طریق مراجع قضایی برای معدوم‏سازی و برخورد با متخلف پیگیری شد.

دکتر یزدی اظهار داشت: همچنین در ماموریت دیگری با هوشیاری کارشناسان دامپزشکی شهرستان قزوین از عرضه شنیسل مرغ فاسد در مراسم یک تالار پذیرایی جلوگیری به عمل آمد.

این مقام مسئول افزود: همزمان با اطلاع بازرسان این اداره از عرضه یک محموله شنیسل مرغ در سطح شهرستان محموله مذکور قبل از استفاده در یکی از تالارهای پذیرایی معروف شهرستان کشف و توقیف گردید.

بر اساس نتایج آزمایشات میکروبی از این محموله سینه مرغ که یک هزار و 50 کیلوگرم وزن آن بود، مشخص شد که دارای آلودگی شدید به باکتری های روده ای خطرناک است و امکان بروز مسمومیت غذایی و التهاب حاد روده ای در مصرف کنندگان وجود دارد.

این مقام مسئول در خاتمه با اشاره به معرفی افراد متخلف در این پرونده ها به مراجع قضایی تاکید کرد: با توجه به احتمال ایجاد بیماری های منتقله از طریق غذای آلوده در مصرف کنندگان، اداره دامپزشکی شهرستان قزوین در برنامه های آتی خود با هدف پیشگیری از تکرار تخلفات احتمالی در نظر دارد، نسبت به ارائه سوابق تخلفات رستوران ها حسب درخواست مشتریان اقدام نماید.

 
 
نظر شما
ادامه