کد خبر: ۳۱۶۶۷
 

مقدمات واگذاری باغ وحش خرم آباد در راستای رفع شرایط نامناسب نگهداری حیوانات فراهم شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، باغ وحش خرم آباد در سال های گذشته به دلیل نامناسب بودن شرایط نگهداری دچار مشکلاتی بود و تعدادی از حیوانات این باغ وحش تلف شد.

به گفته مسئولان، باغ وحش خرم آباد در سال های گذشته در مکان غیر استاندارد در بام شهر خرم آباد راه اندازی شده است. همچنین نگهداری این باغ وحش به دامپزشکی استان واگذار شده است و در این سال ها بارها این اداره کل عدم توانایی نگهداری باغ وحش را اعلام کرده است.

این مشکلات در حالی وجود داشت که وضعیت غذا و نگهداری حیوانات این باغ وحش در شرایط نامناسبی وجود داشت. دو راس گوزن زرد ایرانی، سه قلاده توله شیر نیز در سال گذشته به دلیل مشکلات موجود در این باغ وحش تلف شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه شرایط کلی نگهداری در باغ وحش خرم آباد مورد تایید حفاظت محیط زیست استان نیست، افزود: با توجه به نامناسب بودن شرایط نگهداری حیوانات در باغ وحش خرم آباد و نبود شرایط استاندارد لازم به لحاظ تغذیه و مکان نگهداری، واگذاری این باغ وحش به بخش خصوصی پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ادارات دولتی به دلیل مشکل اعتبار توانایی ایجاد شرایط مناسب را ندارند، طی نامه ای واگذاری این باغ وحش به بخش خصوصی تقاضا شده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال های گذشته مکاتبات انجام شده در مراحل مختلف از دامپزشکی استان تقاضای رسیدگی به منظور ایجاد شرایط مناسب تر به باغ وحش خرم آباد شده، چراکه تاکنون با توجه وضعیت نامناسب در این باغ وحش سلامت حیوانات این محیط به خطر افتاده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که فضای نگهداری حیوانات مطابق با استاندارد نیست و به همین منظور در جهت بهبود شرایط با دامپزشکی استان چندین بار مکاتبه شده است.

به گفته فتحی بر اساس استانداردهای ضوابط زیستگاهی و تغذیه ای باغ وحش از جمله گربه سانان مطابق استاندارد فنی نیست.

وی بیان کرد: در حال حاضر پس از پیگیری های متعدد در راستای بهبود شرایط باغ وحش خرم آباد، وضعیت تغذیه در این باغ بهتر شده، اما باید تصمیم قطعی در راستای نگهداری باغ وحش خرم آباد اتخاذ شود.

فتحی گفت: واگذاری باغ وحش خرم آباد به شهرداری یا باغ وحش پیشنهاد شده است که تاکنون موافقت هایی در این راستا انجام شده است.

وی ادامه داد: در صورت موافقت نهایی مکان باغ وحش نیز جابجا خواهد شد چراکه در حال حاضر مکان نگهداری حیوانات در این باغ وحش برابر با استانداردهای فنی نیست.

مدیر کل دامپزشکی لرستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در روزهای گذشته باغ وحش خرم آباد توسط استاندار لرستان بازدید شدو دستور واگذاری آن به شهرداری یا شرکت های خصوصی وابسته به شهرداری صادر شده است.

«دکتر غلامرضا توکلی» افزود: متولی نگهداری باغ وحش باید شهرداری باشد و این اقدام هیچگونه هماهنگی با کار دامپزشکی ندارد.

وی اظهار کرد: دامپزشکی استان در صورت واگذاری باغ وحش به شهرداری یا شرکت های خصوصی، با استقرار مسئول فنی دامپزشکی مسئولیت فنی نگهداری از حیات وحش در این مکان را برعهده خواهد گرفت.

وی بیان گفت: در این راستا مقدمات واگذاری باغ وحش به شهرداری خرم آباد انجام شده است و به زودی این اقدام قطعی خواهد شد.
 
 
نظر شما
ادامه