کد خبر: ۳۱۶۸۹
 
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: 90 درصد اکیپ واکسیناسیون دام شهرستان اسدآباد به بیماری تب مالت دچار هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر عادل بصیری محمدپور» اظهار کرد: به علت تماس مستقیم افراد این اکیپ دامپزشکی با دام، بیش از دیگران به بیماری تب مالت و دیگر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مبتلا می‌شوند.

وی دام‌های بیمار و تحت پوشش قرار دادن واکسیناسیون تب مالت دام‌ها را توسط اکیپ مبارزه از مهمترین علل بیماری افراد اکیپ مبارزه برشمرد و افزود: برخی از دامپزشکان بخش خصوصی شهرستان نیز که با دام تماس مستقیم دارند، با بیماری تب مالت و سل به عنوان بیماری مشترک بین انسان و دام درگیر هستند.

بصیری‌محمدپور در ادامه از بازدید مشترک دامپزشکی اسدآباد و ادارات بین بخشی شهرستان از مراکز عرضه لبنیات خبر داد و گفت: مصرف فرآورده‌های پاستوریزه نقش بسزایی در کنترل بیماری تب مالت دارد.

وی با بیان اینکه تب مالت ازطریق شیر، پنیر و سایر فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه به انسان منتقل می‌شود، عنوان کردک با افزایش مصرف فرآورده‌های لبنی، شهروندان از مصرف هرگونه فرآورده‌های غیرپاستوریزه خودداری کنند.

بصیری‌محمدپور بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را به عنوان تهدیدی جدی برای سلامتی جامعه دانست و اظهار کرد: سیاست سازمان دامپزشکی کشور در راستای مقابله با بیماری تب مالت، ریشه‌کنی این بیماری از طریق واکسیناسیون جمعیت دامی و کشتار دام‌های مبتلا به بروسلوز است.

وی با اشاره به تب مالت به عنوان یک بیماری خطرناک مشترک بین انسان و دام، افزود: انتقال این بیماری به انسان بیشتر از طریق مصرف شیر غیرپاستوریزه است.
 
 
نظر شما
ادامه