کد خبر: ۳۱۶۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

خبرگزاری ایرنا نوشت:

یک فعال حوزه سوارکاری روز چهارشنبه از بریدن سر یک اسب مصدوم در میدان مسابقه مجموعه تحت نظارت فدراسیون سوارکاری خبر داد، موضوعی که مدیریت فدراسیون از آن اظهار بی اطلاعی می کند.

خبرنگار ایرنا که به تصاویر بریده شدن سر اسبی در مجموعه سوارکاری نوروزآباد تهران دسترسی پیدا کرد، این اقدام را خشن توصیف کرد و درمورد این واقعه نوشت: ظاهراً این اسب از ناحیه دست دچار آسیب شده بود و مسئولان مجموعه سواری کاری نوروزآباد به دلیل نداشتن امکانات و سرویس دامپزشکی برای کشتن اسب، مجبور شدند سر وی را ببرند.

گفته می شود، این اتفاق دو هفته پیش در جریان یک مسابقه اسب سواری در مجموعه سوارکاری نوروزآباد تهران رخ داده است.

«بهمن علی یاری» یک فعال حوزه اسب و سوارکاری نیز در نامه ای به «محمود گودرزی» وزیر ورزش و جوانان نوشت: اکنون شاهد سر بریدن اسب در میدان کورس هستیم و این عمل قابل گذشت نیست و فدراسیون سوارکاری و وزارت ورزش و جوانان باید در این رابطه پاسخگو باشند.

این فعال حوزه اسب در نامه خود خطاب به وزیر ورزش مدعی شد: امروز در مجموعه سوارکاری نوروزآباد بیش از 400 راس اسب با وضعیت اسکان نامطلوب از نظر بهداشتی وجود دارد که امکانات دامپزشکی برای آنها فراهم نیست.

علی یاری در نامه خود نوشت: در نتیجه نبود امکانات پزشکی و بهداشتی تاکنون چندین راس اسب در این مجموعه تلف شده و در دو مورد یک اسب با سوار وارد نرده ها شد و اسب به شدت از ناحیه سینه آسیب دید و در موردی دیگر هم در داخل میدان، دست راست یک اسب دچار شکستگی شد و بعد از مدتی بلاتکلیفی و نبود دامپزشک، حیوان را در داخل پیست سر بریدند.

«محمد کاظمیان» دبیر فدراسیون سوارکاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: بریدن سر اسب در کشور مرسوم نیست و اگر قرار باشد اسبی در زمین مسابقه تلف شود، این کار از طریق دارو صورت می گیرد.

دبیر فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه این فدراسیون در جریان چنین اتفاقی که گفته می شود در مجموعه نوروزآباد رخ داد، نیست، گفت: فدراسیون سوارکاری عاشق اسب است و در جهت حمایت از اسب هر کاری انجام داده و اجازه نمی دهد با خشونت با این حیوان رفتار شود.

کاظمیان گفت: در صورت وجود چنین موضوعی فدراسیون سوارکاری از طریق قانونی با عاملان این اقدام برخورد خواهد کرد.

وی همچنین از آغاز جشنواره بزرگ زیبایی اسب ترکمن در مجموعه سوارکاری نوروزآباد تهران خبر داد و گفت: این جشنواره از روز چهارشنبه - امروز - آغاز شده است و تا دوم مهر ماه ادامه دارد.

دبیر فدراسیون سوارکاری افزود: در این جشنواره از کتاب تبارنامه اسب ترکمن با حضور کارشناسان داخلی و خارجی رونمایی می شود.

 
 
برچسب ها: سوارکاری، اسب،
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
1
لعنت بر انسان هایی که اسم انسان را یدک میکشند و پست فطرت اعظم می باشند.
دکتربديعي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
0
مجموعه اي با 400اسب حداقل يک دامپزشک مقيم ميخواهد ،براي بهداشت حيوانات بايد هزينه کرد حداقل از دارو برااي مرگ بيدرد استفاده کنيد
نظر شما
ادامه