کد خبر: ۳۱۶۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی گفت: این موسسه تنها مرکز تولید کننده غذای استاندارد برای حیوانات آزمایشگاهی در کشور است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر روزبه فلاحی» با اشاره به اینکه موسسه رازی بزرگترین تولید کننده حیوانات آزمایشگاهی در کشور است، اظهار کرد: در این موسسه علاوه بر پرورش و تکثیر حیوانات آزمایشگاهی، از حدود 50 سال گذشته تاکنون غذای استاندارد برای این حیوانات تولید می شود .

وی گفت: مراکز دیگری هم در زمینه تولید غذای این حیوانات فعالیت دارند، اما موسسه رازی تنها مرکزی است که جیره های غذایی استاندارد تولید می کند و علاوه بر تامین نیاز این موسسه، مراکز تولیدی، تحقیقاتی، دانشگاهی و آزمایشگاهی فراوانی در سراسر کشور متقاضی این تولیدات برای حیوانات مورد استفاده در فعالیت های تحقیقاتی خود هستند .

دکتر فلاحی با اشاره به نصب و راه اندازی دستگاه پِلِت ساز نسل جدید در موسسه رازی طی سال گذشته یادآور شد: این دستگاه با ظرفیت تولید پنج تن در ساعت علاوه بر جلوگیری از هدر رفتِ غذایی، کیفیت پلت (غذای حیوانات آزمایشگاهی) را هم ارتقا بخشیده است .

به گفته وی به کمک دستگاه جدید می توان تا 50 برابر حجم کنونی، غذای مخصوص حیوانات آزمایشگاهی تهیه کرد .

رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی تولید پلت پرچرب را از دیگر اقدامات این بخش نام برد و گفت: تولید این محصول که بیشتر مورد مصرف در تحقیقات و پایان نامه های دانشجویی است به شرایط و دستگاه های خاصی نیاز داردکه ما در موسسه رازی با تغییر فرمولاسیون و ایجاد تغییراتی در دستگاه های غذا ساز توانستیم آن را تولید کنیم .

وی یادآور شد: این محصول به عنوان فرآورده ای جدید تولید و کُد گذاری شده است.

تولید جیره های غذایی سفارشی ویژه مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی

دکتر فلاحی همچنین از تهیه و تولید جیره های سفارشی ویژه مراکز تحقیقاتی در این موسسه خبر داد و گفت: این جیره ها مطابق با سفارش مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاهی و دانشگاه ها و بر اساس نیاز این مراکز تولید  می شود .

وی افزود: هم اکنون بسیاری از موسسات تحقیقاتی و دانشگاهی کشورمان، جیره های غذایی مناسب حیوانات آزمایشگاهی مورد استفاده در آزمایش های خود را از طریق موسسه رازی تامین می کنند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
0
0
چه فایده که برند سازی و با ظرفیت پایین فعالیت می کنید
نظر شما
ادامه