کد خبر: ۳۱۷۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

روز گذشته (سه شنبه ۹۵/۶/۳۰) به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر عزیمت دو شکارچی متخلف به ارتفاعات روستای فیروزآباد در بخش کجور واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی، نیروهای یگان محیط زیست نوشهر عازم منطقه مورد نظر شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر در این باره گفت: با توجه به تاریک شدن هوا، محیط بانان در مسیر احتمالی خروج متخلفین به کمین نشسته و حوالی ساعت ۲۲ شب یک خودروی نیسان وانت که در حال حرکت به سمت روستا بود را متوقف نمودند.

«کامبیز محسن سلطانی» اظهار داشت: در بازرسی از این خودرو لاشه یک خرس قهوه ای جوان شامل پوست کامل و گوشت راسته و فیله خرس کشف و ضبط گردید.

در این رابطه دو شکارچی متخلف دستگیر شده و پس از یک شب بازداشت صبح امروز جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

متهمین در جریان بازجویی اعتراف نمودند که خرس را با کمک یکی از افراد محلی بوسیله اسلحه شکاری و با شلیک گلوله چهارپاره شکار نموده اند.

با شکایت اداره محیط زیست نفر سوم که صاحب اسلحه نیز می باشد تحت پیگرد قضایی قرار خواهد گرفت.

به گزارش دیده بان، متاسفانه برخی افراد بر اساس باورهای خرافی و نادرست تصور می کنند گوشت خرس خواص درمانی و تقویتی دارد و به همین منظور خرس های قهوه ای را شکار نموده و گوشت آنها می خوردند.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز خرس قهوه ای معادل پانصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
2
عجب مردم سخیفی
نظر شما
ادامه