کد خبر: ۳۱۷۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

«دیلی تلگراف» نوشت:

بچه گربه‌ها موجوداتی دوست داشتنی هستند، اما تحقیقات جدید حاکی از آن است که نوازش و بغل کردن این موجودات می‌تواند برای انسان مرگبار باشد.

گربه‌ها موجوداتی دوگانه هستند و گاهی نوازش را با تواضع پذیرفته و گاهی حمله می‌کنند. اکنون تحقیقات انجام شده توسط مراکز کنترل و جلوگیری از بیماری نشان داده که زخمی شدن توسط گربه می‌تواند مشکلات سلامتی جدی را به همراه داشته و حتی در اثر عفونت باکتریایی منجر به مرگ شود . 

 «بیماری خراش گربه» یا «تب خراش گربه» زمانی رخ می‌دهد که حیوان مبتلا به عفونت باکتریایی انسان را گاز گرفته، زخمی کرده یا زخم سرباز وی را لیس می‌زند .

حدود 40 درصد گربه‌ها باکتری بارتونلا هنسله (Bartonella heneselae ) را با خود دارند که در اثر گزیده شدن توسط کنه یا مبارزه با گربه‌های مبتلا به آن‌ها منتقل شده و باعث بیماری می‌شود. گربه‌های مبتلا معمولاً هیچ علائمی را نشان نمی‌دهند .

این باکتری در صورت انتقال به انسان باعث تب، سردرد، کاهش اشتها و خستگی می‌شود. اگرچه بیماری خراش گربه یک عفونت ملایم است و به راحتی قابل درمان است، اما در انواع شدید آن می‌توان به عفونت قلبی و تورم مغز منجر شود و حتی مرگبار باشد .

محققان دریافتند بچه گربه‌های کمتر از یک ساله بیشتر ممکن است باکتری مذکور را داشته و آن را منتشر کنند، زیرا احتمال چنگ زدن آن بیشتر است .

بهترین روش برای جلوگیری از ابتلا به این عفونت، شستن دستها پس از تماس با این موجودات و کوتاه کردن ناخن‌های آن‌هاست .
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
1
حکیم مهر موضوعات حدف مند میذاری ها!
سیاست بازی نکن،ما شما رو به عنوان یک منبع سالم میشناسیم،داری خراب میکنی ها!
شاهين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
1
از رسانه تخصصي دامپزشكي بعيده بدون منبع و آمار ،خبر رو انقدر سطحي پوشش بده!
نظر شما
ادامه