کد خبر: ۳۱۷۳۸
 
 

دبیر علمی کنگره ملی عفونت و ایمنی گفت: این کنگره هفتم و هشتم مهرماه جاری در سالن سینا صدرا شهر شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، «دکتر عبدالله درخشنده» بعدازظهر امروز در نشست خبری نخستین کنگره ملی «عفونت و ایمنی» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف اصلی این کنگره بحث و تبادل علمی در حوزه تخصصی پاتولوژی بوده و محورهای کنفرانس شامل باکتری‌شناسی، ویروس‌شناسی، انگل‌شناسی، ایمنی‌شناسی، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی است که هفتم و هشتم مهرماه جاری در سالن سینا صدرا برگزار می‌شود.

عضو هیئت‌علمی دانشکده دامپزشکی شیراز افزود: دانشکده دامپزشکی شیراز برگزارکننده اصلی این کنگره است اما با توجه به بیماری‌های مشترک انسان و دام و واکنش‌های ایمنی یکسانی که هر دو به بعضی از عفونت‌ها می‌دهند، این کنگره تمام مقاله‌های این دو حوزه را دریافت کرده است.

وی گفت: دبیرخانه علمی این همایش بیش از 200 مقاله دریافت کرده است و ازاین‌بین 105 مقاله به شکل پوستر و 42 مقاله به‌صورت سخنرانی ارائه و در حاشیه این کنفرانس دو کارگاه آموزشی در زمینه فنون پیشرفته الکتروفورز ژنتیکی (PFG ) و سیستم RNAI برگزار می‌شود و تازه‌های علم ژنتیک در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

دبیر علمی کنگره ملی عفونت و ایمنی با اشاره به خروجی کنفرانس بیان کرد: گروه پاتولوژی دانشکده دامپزشکی شیراز یک بخش تحقیقاتی است و پیش‌بینی می‌شود خروجی کنفرانس در دو حوزه پیش‌گیری و درمان به ما کمک کند و همچنین دانشجویان و شرکت‌کنندگان با آخرین دستاوردهای این بخش آشنا خواهند شد.

این مسؤول با اشاره به‌ضرورت برگزاری این کنگره اضافه کرد: بیشتر تحقیقات گروه پاتولوژی بر روی واکسن‌ها و کیت‌های تشخیص است و اهمیت این کنگره زمانی مشخص می‌شود که با صنعت و دامداری پیوند می‌خورد، چراکه می‌بینیم برخی از واکسن‌ها و کیت‌های وارداتی چه هزینه‌ای روی دوش این دو حوزه می‌گذارد.

دبیر اجرایی کنگره ملی عفونت و ایمنی نیز در این نشست خبری تصریح کرد: صحبت‌های اولیه برگزاری این کنگره از سال 1392 آغاز شد اما اقدام رسمی آن از اردیبهشت‌ماه 1394 کلید خورد و برای اجرای این طرح به‌صورت میانگین هفته‌ای یک‌بار جلسه می‌گذاشتیم و با دوستان مربوطه تبادل‌نظر می‌کردیم.

«دکتر فاطمه نمازی» خاطرنشان کرد: برخی شرکت‌ها و مؤسسه‌های تحقیقاتی حامیان کنگره «عفونت و ایمنی» هستند که از آن جمله می‌توانیم به مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی اشاره کنیم و آیین گشایش این کنگره چهارشنبه هفتم مهرماه 8:00 صبح برگزار خواهد شد و سخنران‌های ویژه آن، معاون اقتصادی استانداری، رئیس دانشگاه شیراز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی این شهر و استاد دانشگاه استرالیا، «دکتر فرهید همت‌زاده» خواهند بود.

 
 
نظر شما
ادامه