کد خبر: ۳۱۷۴۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

رییس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور در مازندران اظهار داشت: مرکز تشخیص و بررسی بیماریهای طیور مازندران یک مرکز ملی و متعلق به همه کشور است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، برای اولین بار مرکز تشخیص و بررسی بیماریهای طیور شهید صمصام طور (دوک) مازندران با حضور رییس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور اقدام به راه اندازی آزمون کنترل کیفی واکسن دوگانه آنفلوآنزا و نیوکاسل(Vaccine QC ) نموده است.

 «دکتر عادل حقیقی» در سفر دو روزه خود به مازندران ضمن بازدید کارشناسی از بخش های مختلف این مرکز و همچنین آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان مازندران از نزدیک با شاغلین در بخش های مختلف این دو آزمایشگاه بخش دولتی دامپزشکی مازندران دیدار و گفتگو کرد.

وی در حاشیه این سفر اظهار داشت: در راستای ارزیابی و کنترل عملکرد واکسن‌ دوگانه آنفلوآنزا و نیوکاسل طیـور و بررسی محـافظت و ایمنی‌زائی این واکسن، در این مرکز نسبت به راه اندازی آزمون بررسی کنترل کیفی این واکسن با حضور دکتر فراهانی کارشناس مسئول بخش طیور مرکز ملی تشخیص اقدام شده است.

حقیقی در ادامه تصریح کرد: اهمیت استان مازندران در بخش پرورش طیور، ما را بر آن داشت تا بمنظور حفظ و صیانت از این سرمایه عظیم ملی در استان، ارزیابی و برآورد عملکرد این واکسن‌ طیور را در این مرکز بعنوان مرکز آزمایشگاهی مرجع راه اندازی نماییم.

رییس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور در این بازدید دو روزه تاکید کرد: این آزمون تشخیصی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و به عنوان بخشی از فرآیند ارزیابی، مرکز دوک باید ضمن استفاده این واکسن در طیور، بایستی پاسخگوی تولیدات واکسن داخلی و ارزیابی کیفی واکسن های وارداتی زیر نظر مرکز تشخیص باشد.

ایشان در این سفر خواستار توسعه بخش آزمایشگاهی اداره کل دامپزشکی استان شد و تصریح کرد، توسعه کمی و کیفی نیروهای آزمایشگاهی تخصصی در مرکز تشخیص و بررسی بیماریهای طیور دوک و آزمایشگاه مرکزی استان و رفع اشکالات ساختار فیزیکی(GLP ) ضروری بوده و در آینده نزدیک باید به آن پرداخته شود.

حقیقی در جمع مسئولین استانی و پرسنل آزمایشگاهی دامپزشکی مازندران با اشاره به حرکت به سمت استقرار ایزو 17025 و پیاده سازی الزامات مربوطه در دامپزشکی مازندران گفت: داشتن ایزو 17025 می تواند کمک قابل توجهی به رفع نواقص و عدم انطباق آزمایشگاهی نماید.

وی در سخنانش به توسعه آزمایشگاه های بخش خصوصی بصورت همکار اداره کل دامپزشکی استان مازندران پرداخت و تاکید کرد در راستای اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی لحاظ نمودن آزمایشگاه همکار یک ضرورت بوده و باید به آن نقطه برسیم.

ایشان در ادامه خاطرنشان ساخت در راستای تاکیدات ریاست سازمان دامپزشکی کشور بمنظور تسریع در ترخیص نهاده های خوراک دامی وارداتی از یکی از بنادر تجاری در استان، امکان ارزیابی آزمایشگاه مستقر در بندر توسط بخش خصوص وجود داشته و باید موضوع بلحاظ پاسخگویی مناسب و سریعتر جواب آزمایشگاهی در دستور کار قرار گیرد.

یکسان سازی روش های اجرایی آزمون(SOP  ) منطبق با روش های اجرایی مرکز ملی تشخیص (CVL  )، مدیریت نمونه های آزمایشگاهی وفق ضوابط استاندارد و سیستم (LIMS  ) و تهیه و تدوین لاگ بوک آزمایشگاهی در بخش های مختلف آزمایشگاهی از ضروریات بوده و رییس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور در سخنانش به آن اشاره داشت.

  
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
0
احسنت به این همت والای بچه های مرکز ملی تشخیص سازمان،خدا قوت آقای دکتر حقیقی و مهندس خلت آباد فراهانی به این کار ارزشمند اتان،پس بالاخره اون مرکز هم راه افتاد!
همكار استان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
واقعا كار مهم و خطيري است،آفرين- از زحمات تشكر و قدرداني مي شود-همكار استان
دکتر عباس فرهمند
|
United States of America
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
ایجانب کرا" ازواکسن دوگانه رازی برای فارماهای مختلف درطول کارکلینکی خود دستور استفاده داده وحتی علی رغم تبلیغات واکسنهای خارجی برای کبوتر داران ومرغداران بومی تجویز کرده ا م ونتیجه بسیار مثبت بوده چون زن ویروس مصرفی بومی است ودر نتیجه ایمنیت بیشتری خواهد داد اگر درست نگداری شود ودرست واکسینه شود
همكار استان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
واقعا كار مهم و خطيري است،آفرين- از زحمات تشكر و قدرداني مي شود-همكار استان
نظر شما
ادامه