کد خبر: ۳۱۷۵۲
 
 

سرپرست مرکز تحقیقات بیماری‌های مشترک انسان و حیوان علوم پزشکی یزد اعلام کرد: همزمان با روز جهانی هاری، اولين نشست علمی بیماری هاری كشور در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر فاطمه اکرمی» با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه‌های فعالیت مشترک در راستای تأمین سلامت عمومی جامعه، اظهار کرد: استان یزد می‌تواند به عنوان استان سرآمد کشور در برنامه‌های مشترک واکسینه کردن عمومی پیش قدم شود.

وی در ادامه شیوع بیماری هاری را از جمله مسائل جدی در حوزه بهداشتی جامعه دانست و بیان کرد: برای اولین بار در کشور همزمان با روز جهانی هاری، نشست مشترک بیماری هاری در استان یزد برگزار می‌شود .

سرپرست مرکز تحقیقات بیماری‌های مشترک انسان و حیوان با بیان این که جلوگیری و ریشه کن کردن بیماری هاری نقش مهمی در کنترل بسیاری از انگل‌ها ایفا می‌کند، گفت: آغاز ریشه کن کردن بیماری هاری در کشور از استان یزد مهمترین هدف برگزاری این نشست مشترک علمی است .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد، اقدامات سازمان دامپزشکی در رابطه با کنترل بیماری، طرح اولیه حذف هاری در یزد، وضعیت بیماری هاری در استان، نظام مراقبت و پیشگیری را از جمله محورهای نشست علمی هاری در یزد عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای استفاده از ظرفیت های داخلی از دیگر اهداف برگزاری این نشست است .

اکرمی در پایان با اشاره به این که نماینده رسمی تمام دستگاه‌های مرتبط با مدیریت و تأمین سلامت عمومی جامعه در این نشست حضور دارند،‌ خاطرنشان کرد: نشست علمی بیماری هاری، پنجم مهرماه از ساعت 8:30 صبح با حضور رییس بخش هاری انیستیتو پاستور تهران در سالن همایش‌های باقرالعلوم یزد برگزار می‌شود.
 
 
نظر شما
ادامه