کد خبر: ۳۱۷۵۴
 
 

دبیر دومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن از ثبت‌نام بیش از 1000 نفر در این همایش خبرداد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «دکتر مریم ‌متین‌مقدم» دبیر دومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن امروز چهارم مهر ماه در نشست خبری "دومین سمپوزیوم سرطان نسترن" که در جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد، از برگزاری این همایش 7 الی 8 مهر ماه سال جاری در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد و اظهار کرد: تاکنون 992 نفر در این همایش ثبت‌نام کرده‌اند و تا روز برگزاری همایش آمار ثبت‌نام کنندگان به بیش از 1000 نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: 313 چکیده مقاله به این همایش ارسال شده که از این میان 236 چکیده به عنوان پوستر و 6 چکیده به صورت سخنرانی کوتاه ارایه خواهد شد.

دبیر دومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن با اشاره به اینکه هدف اصلی این همایش پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان و درمان هدفمند آن است، دومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن با مشارکت جهاددانشگاهی مشهد، دانشگاه فردوسی، علوم پزشکی مشهد و مرکز پیشگیری از سرطان نسترن برگزار خواهد شد.

متین‌مقدم تصریح کرد: در مجموع 42 سخنران، 22 پزشک و متخصص علوم پایه در پنج پنل مختلف در دومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن شرکت خواهند داشت و آخرین یافته‌های خود را به شرکت‌کنندگان ارائه خواهند داد.

امتیاز بازآموزی در دومین سمپوزیوم سرطان نسترن

در ادامه «دکتر حجت نادری مشکین» دبیر اجرایی دومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن از امتیاز بازآموزی در دومین سمپوزیوم سرطان نسترن برای گروه‌های مختلف پزشکی خبرداد و بیان کرد: این همایش دارای هشت امتیاز بازآموزی برای گروه‌های مختلف علوم پزشکی خواهد بود وعلاوه بر آن با توجه به اینکه علوم دامپزشکی به نوعی با بحث پیشگیری از سرطان مرتبط است، برای آن نیز 15 و 10 امتیاز بازآموزی به ترتیب برای کسانی که دارای مقاله و بدون مقاله در این همایش شرکت می‌کنند، در نظرگرفته شده است.

وی با اعلام برگزاری دو کارگاه "تشخیص سرطان براساس نمونه خونی" و "درمان سرطان براساس پزشکی فردی" در 5 و 6 مهرماه سال جاری در جهاددانشگاهی مشهد، عنوان کرد: تاکنون 33 نفر در کارگاه تشخیص سرطان براساس نمونه خونی و 21 نفر در کارگاه درمان سرطان براساس پزشکی فردی ثبت‌نام کرده‌اند همچنین کارگاه "روانشناسی سرطان" نیز با مشارکت بیمارستان امید و انکولوژی بیمارستان رضوی مشهد و انجمن مهیارارغوان برگزار خواهد شد که حدود 50 نفر نیز در آن ثبت‌نام شده‌اند.

دبیر اجرایی دومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن یکی از نکات مثبت این همایش را گردآوری پزشکان، اساتید علوم مرتبط با سرطان دانست و افزود: بیش از 135 نفر از افرادی که در حوزه پشگیری از سرطان نقش موثری ایفا می‌کنند از جمله انجمن‌های مرتبط با سرطان، مدیران مدارس، رئیس دانشکده‌های مختلف دانشگاه فردوسی، علوم پزشکی و شورای شهر مشهد همچنین شرکت‌های صنایع غذایی برای حضور در این همایش دعوت به عمل آمده است.

دکتر نادری مشکین با بیان اینکه اعتقاد بر این است که این دومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن ابزاری برای رسیدن به پیشگیری از سرطان در کشور باشد، گفت: شعار امسال ما در این کنگره «پیشگیری از سرطان را جدی می‌گیرم» در نظرگرفته شده است. همچنین کمپین پیشگیری از سرطان را در غرفه فرهنگی موسسه نسترن خواهیم داشت.

وی بیان کرد: برنامه‌های دومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن براساس اولویت شیوع سرطان‌ها در کشور در نظرگرفته شده است بنابراین به سرطان پستان که بیشترین شیوع را در میان زنان ایرانی دارد، توجه ویژه‌ای شده است.

 
 
نظر شما
ادامه