کد خبر: ۳۱۷۷۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
رتبه بندی علمی
 

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  (ISC) با اعلام خبر انتشار رتبه‌بندی جهانی سال 2017-2016 از سوی تایمز، از حضور 13 دانشگاه ایرانی در این رتبه‌بندی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمدجواد دهقانی» با اعلام این خبر گفت: پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی‌ است که دانشگاه‌های جهان را رتبه‌بندی می­‌کند. نتایج رتبه‌بندی سال 2017-2016 تایمز نشان از حضور پنج دانشگاه شیراز، فردوسی مشهد، آزاد اسلامی کرج، یزد و زنجان برای اولین بار را دارد.

وی اظهار کرد: در سال 2015-2014 از ایران تنها دو دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی اصفهان حضور داشتند؛ در سال قبل این تعداد به هشت دانشگاه افزایش یافت و بدین ترتیب در سال جاری 13 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع 978 دانشگاه برتر جهان از 79 کشور حضور یافتند که این موضوع نویدبخش حرکت هر چه بیشتر دانشگاه‌های توانمند ایران در رتبه‌بندی‌­های معتبر بین المللی است.

سرپرست ISC افزود: بر این اساس در رتبه‌بندی تایمز در سال 2017-2016 از جمهوری اسلامی ایران دانشگاه‌های علم و صنعت ایران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه شیراز، تهران، علوم پزشکی تهران، فردوسی مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی کرج، شهید بهشتی، یزد و زنجان توانستند در جمع برترین دانشگاه‌های دنیا قرار گیرند.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
1
3
ای ول دانشگاه آزاد کرج ...
ناشناس
|
Denmark
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
1
باید مسئولین وزارت علوم طبق برنامه ای مدون، فرهنگ جامعه علمی را به سمتی سوق دهند که دانشجویان فقط به دنبال انتخاب دانشگاه مثلا صنعتی ش... به خاطر برندی که قبلا داشته و هم اکنون عاملی برای انتقال اتوبوسی دانشجویان به خارج کشور و فرار مغزها شده نباشند. اتفاقا اغلب دانشجویان نخبه، وقتی در داخل جو بد آموزشی و پژوهشی این دانشگاه قرار میگیرند، به علت داشتن ذهنیت به عنوان یک دانشگاه آرمانی که در ذهنشان از قبل شکل داده اند و هیچ یک از آن ویژگیها را نمیبینند، سر خورده می شوند و اصطلاحا میگویند اگر صنعتی ش... این است پس وای به حال دانشگاههای دیگر و از ایران مهاجرت میکنند. در صورتیکه دانشگاههای دیگری چون تهران، امیرکبیر، صنعتی اصفهان، علم و صنعت و ... هستند که به مراتب جو علمی و پژوهشی و روانی بهتری دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
پس شهید چمران اهواز چی؟؟!!!!
نظر شما
ادامه