کد خبر: ۳۱۷۷۳
 

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان انزلی از نجات یک مرغ ماهیخوار آسیب دیده از خطر مرگ توسط شهروند دوستدار محیط زیست و تحویل آن به این اداره خبرداد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «اکبر میغی» با اعلام این خبراظهار کرد: صبح امروز یک مرغ ماهیخوار که از ناحیه بال به شدت دچار آسیب شده بود توسط محمدرضا احمدی شهروند دوستدار محیط زیست به اداره حفاظت از محیط زیست بندرانزلی تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه این پرنده توانایی پرواز نداشته افزود: این پرنده پس از تیمار اولیه جهت درمان و رها سازی در طبیعت به کلینیک دامپزشکی اداره کل حفاظت محیط زیست منتقل شد.

میغی با قدردانی از همکاری خوب مردم شهرستان بندرانزلی با اداره حفاظت محیط زیست در راستای نجات انواع گونه های حیات وحش در این شهرستان خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از انواع پرندگان شکاری آسیب دیده در چند سال اخیر توسط شهروندان و علاقمندان به طبیعت و حیات وحش دربندرانزلی تحویل اداره حفاظت از محیط زیست شده است.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بندرانزلی یادآورشد: پیش از این یک لاک پشت کوهی، یک عقاب خالدار و 2بهله جغد نیز توسط شهروندان بندرانزلی تحویل اداره حفاظت از محیط زیست انزلی شده بود که پس از تیمار و بهبودی در عرصه های طبیعی رهاسازی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تالاب انزلی با حدود 20 هزار هکتار مساحت و 380 هزار هکتار حوزه آبخیز، 24 متر پائین تر از سطح آب های آزاد در جنوب غربی سواحل دریای خزر در استان گیلان واقع شده است.

این تالاب شامل بخش های شرقی، غربی، مرکزی، سلکه، سرخانکل و سیاه کشیم است که از شرق به روستای پیر بازار، از غرب به کپورچال و آبکنار ، از جنوب به صومعه سرا و قسمتی از شهرستان رشت محدود می‏شود.

تالاب انزلی محل تخم ریزی گونه های مهمی از آبزیان خزر و محل زمستان گذرانی پرندگان مهاجر و ذخیره گاه طبیعی بسیاری از گیاهان ارزشمند از جمله لاله تالابی و نیلوفر آبی است.
 
 
نظر شما
ادامه