کد خبر: ۳۱۷۹۱
 

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون هیچ خبری مبنی بر سرایت بیماری تب مالت دام به انسان در روستاهای شهرستان کهگیلویه از طرف مرکز بهداشت به دامپزشکی اعلام نشده و این موضوع صحت ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر عبدالله بهمنش» اظهار داشت: در صورتی‌که مرکز بهداشت موردی از بیماری تب مالت انسان را به سازمان دامپزشکی گزارش کند در کمترین زمان ممکن بررسی و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و در صورتی فرد مورد نظر دامدار باشد بعد از خونگیری دام واکسن مورد نیاز تزریق می شود.

وی شیوع تب مالت در این استان را رد کرد و افزود: کارشناسان سازمان دامپزشکی طبق بررسی‌های که داشته‌اند چنین موضوعی را رد می‌کنند و در این زمینه مشکلی آنچنانی وجود ندارد.

بهمنش با بیان اینکه تب مالت یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک انسان و دام است عنوان کرد: بیماری تب مالت در دو گروه تب مالت دامی و تب مالت انسانی دسته بندی می‌شود.

وی با بیان اینکه بررسی بیماری تب مالت دامی برعهده دامپزشکی است، افزود: دامپزشکی برای بررسی بیماری‌های دامی و به ویژه تب مالت اقدام به خونگیری از دام‌ها می‌کند و بر اساس آزمایش به بررسی وضعیت بیماری و سلامت دام‌ها می‌پردازد.
 
 
نظر شما
ادامه