کد خبر: ۳۱۷۹۳
 
 

در نشست مسئولین سازمان دامپزشکی کشور با کنسول کشاورزی منطقه خاورمیانه وزارت کشاورزی استرالیا، «دکتر جیمز والنر» خواستار افزایش زمینه های همکاری با ایران در زمینه انتقال تکنولوژی و ظرفیت سازی در حوزه خوراک دام و محصولات دامی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، روز دوشنبه 7 مهر ماه نشستی با حضور «دکتر قاسم رضائیان زاده» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر جیمز والنر» کنسول کشاورزی وزارت کشاورزی استرالیا در منطقه خاورمیانه و «دکتر مسعود محمدیان» مدیر کل قرنطینه و امنیت زیستی سازمان برگزار گردید.

در این دیدار دکتر رضائیان زاده اظهار داشت: از آنجا که تبادلات و همکاری کشورها باید به صورت دوجانبه باشد، ایران توانایی صادرات عسل، خاویار و میگوی پرورشی را به کشور استرالیا دارد.

دکتر جیمز والنر با اشاره به سابقه همکاری و تجارت ایران و استرالیا در زمینه واردات غلات و گوشت ادامه داد: از آنجایی که حدود 60 درصد از تولیدات کشور استرالیا صادر می گردد و بازار عمده استرالیا کشورهای حوزه خاورمیانه می باشند، خواستار افزایش زمینه های همکاری با ایران در زمینه انتقال تکنولوژی و ظرفیت سازی در حوزه خوراک دام و محصولات دامی شد.

کنسول کشاورزی وزارت کشاورزی کشور استرالیا آمادگی خود را برای صادرات گوشت گوسفند و گوساله را اعلام نمود.

گفتنی است در این نشست دکتر جیمز والنر پیشنهاد داد یک توافقنامه در زمینه صادرات دام های داشتی و گوسفند و گاو زنده جهت کشتار با رعایت قوانین رفاه حیوانات سازمان جهانی بهداشت دام بین دو کشور به امضاء برسد.

 
 
نظر شما
ادامه