کد خبر: ۳۱۷۹۴
 
 

کلاس آموزشی «اصول قرنطینه و استقرار شبکه ملی نظارت و کنترل بر تردد دام» در این اداره کل با حضور «دکتر سالاری» کارشناس فاوا و مدیر و راهبر سامانه های الکترونیکی سازمان دامپزشکی کشور برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، کارشناس فاوا و مدیر و راهبر سامانه های الکترونیکی سازمان دامپزشکی کشور به عنوان مدرس در این دوره آموزشی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور در تلاش است تا بازوهای اجرایی را افزایش دهد، گفت: صدور هر مجوز و یا پروانه ای در سامانه صدور پروانه ثبت می گردد و این سامانه یکی از بزرگترین سامانه های سازمان دامپزشکی کشور محسوب می گردد.

دکتر سالاری تصریح کرد: از طریق این سامانه صدور مجوزها و پروانه ها به صورت الکترونیکی انجام می گیرد و با این روش ضمن عدم استفاده از کاغذ و قلم از سوء استفاده برخی افراد سود جو نیز جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه اشخاص، کالا و امکان سه پارامتر اصلی این سامانه هستند که باید اطلاعات مربوط به آنها صحیح ثبت گردد، خاطر نشان کرد: برای صدور مجوز پس از ثبت نام، تکمیل مدارک توسط متقاضی، ورود اطلاعات و کنترل مدارک الزامی است.

کارشناس فاوا و مدیر و راهبر سامانه های الکترونیکی سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: به زودی سامانه صدور پروانه به سیستم اداره پست و سیستم ثبت احوال متصل می گردد و در زمان ثبت اطلاعات در این سامانه ورود کد پستی و کدملی به صورت خودکار انجام می پذیرد و نیازی به ثبت این اطلاعات به صورت دستی نیست.

وی در ادامه افزود: با متصل شدن این سامانه به سیستم اداره پست و سیستم ثبت احوال علاوه بر کاهش خطا در ثبت اطلاعات، از سوء استفاده برخی افراد نیز ممانعت می شود.

«دکتر سید علی علوی مقدم» مسئول آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در پایان گفت: در این دوره آموزشی، شناسایی دام و روش های آن ، شناسنامه دار شدن دام و نقش آن در اقتصاد دامپروری و کنترل بیماری ها، روش های شناسایی تک سمیان بخصوص اسب ها و روش های کنترل تردد دام و به صورت کلی ردیابی دام های زنده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 
 
نظر شما
ادامه