کد خبر: ۳۱۸۱۲
 

رییس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا گفت: این سازمان بیش از 36 هزار عضو در سراسر کشور دارد و از نهادهای مردم محور محسوب می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمدرضا صفری» چهارشنبه شب در همایشی به مناسبت روز دامپزشک در هتلی در سمنان گفت: کنترل بهداشت و سلامت و فرآورده های خام از برنامه های راهبردی نظام دامپزشکی در کشور است.

وی با بیان اینکه نقش دامپزشکی به منظور نظارت بر بیماری های مشترک انسان و دام در حوزه سلامت تعیین کننده است، اظهار داشت: کنترل بیماری ها مشترک انسان و دام، به سلامت مواد غذایی و رونق کسب و کار کمک شایانی می کند.

صفری با اشاره به اینکه سازمان نظام دامپزشکی با ارایه برنامه های راهبردی، نقش اساسی در حضور محصولات دامی کشور برای ورود به بازارهای جهانی دارد، ادامه داد: تولید دانش در حوزه دامپزشکی و افزایش سلامت غذایی از برنامه های اساسی نظام دامپزشکی کشور در مناطق عشایری و روستایی کشور است.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه سمنان از استان های شاخص در اقتصاد دامپروری و حوزه دامپزشکی است، تصریح کرد: سمنان بخش مهمی از امنیت غذایی استان تهران را تامین می کند و در این حوزه نقش راهبردی در سطح کشور دارد.

وی اظهار داشت: سمنان در تولید گوشت شترمرغ از استان های نمونه کشور است و 2 دانشکده و یک پژوهشکده در بخش تولید علم در حوزه دامپزشکی فعال هستند.

وی ادامه داد: صدور پروانه تولید طیور، دامداری، آبزیان و زنبورداری از کارهای مهم نظام صنفی دامپزشکی است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور اضافه کرد: تایید صلاحیت حرفه ای و امنیت عملکرد دامپزشکی از دیگر وظایف این سازمان است.

وی افزود: انتخاب شورای صنفی دامپزشکی هفتم آبان 95 به منظور تقویت نیروها و پیشبرد برنامه علمی این نهاد برگزار می شود.

سازمان صنفی دامپزشکی از سال 1376 کار خود را در کشور آغاز کرد و 20 سال از فعالیت آن می گذرد.

«مهدی زندیه وکیلی» معاون امور عمرانی استانداری، «دکتر محمد سعیدی» مدیرکل دامپزشکی، «سیدحسن میرعماد» رئیس سازمان جهادکشاورزی، «علینقی حیدریان» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و جمعی از مدیران استان سمنان در این آئین حضور داشتند.

در این آئین با حضور کارکنان، خانواده ها و بازنشستگان اداره کل دامپزشکی استان سمنان از تعدادی از کارکنان و بازنشستگان تقدیر شد.

استان سمنان در کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و دام از استانهای برتر کشور است و قطب تولید گوشت مرغ، تخم مرغ و 40 درصد داروهای دامپزشکی در کشور محسوب می شود.

 
نظر شما
ادامه