کد خبر: ۳۱۸۳۶
 

در نشست کمیته فنی علمی بیماری های ماهیان سردآبی بر توسعه و گسترش واکسیناسیون در ماهیان سردآبی تاکید شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، روز یکشنبه 11 مهر ماه نشست کمیته فنی علمی بیماری های ماهیان سردآبی با حضور نمایندگان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، سازمان شیلات ایران، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در محل سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

«دکتر امرالله قاجاری» مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی اظهار داشت: توسعه پایدار آبزی پروری نیازمند استفاده از روش های نوین مبارزه ای مثل استفاده از واکسن، پروبیوتیک، پره بیوتیک، ترکیبات بهبود دهنده کیفیت آب می باشد که به طور جد در برنامه های مبارزه ای سازمان در دستور کار می باشد.

دکتر قاجاری تاکید کرد: اجرا، ترویج و توسعه واکسن در ماهیان قزل آلا با اولویت ماهیان پرورشی در قفس و استفاده از واکسن های استرپتوکوکوزیس و یرسینوزیس به عنوان اولویت های اصلی واکسیناسیون در ماهی قزل آلا به شمار می رود.

گفتنی است امروزه واکسیناسیون در ماهی دارای جایگاه غیر قابل انکاری است و انواع مختلف واکسن بخصوص علیه بیماری های باکتریایی در ماهی وجود دارد اهمیت واکسیناسیون علاوه بر کنترل بیماری در کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها نیز موثر است. به طوری که کشور نروژ به عنوان بزرگترین کشور تولیدکننده ماهی سالمون در قفس با استفاده از واکسن های موثر مصرف آنتی بیوتیک را به حداقل رسانده است.

 
نظر شما
ادامه