کد خبر: ۳۱۸۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

بخش ژنومیکس و مهندسی ژنتیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی همزمان با هفته دامپزشکی افتتاح شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، طی مراسمی صبح شنبه بخش ژنومیکس و مهندسی ژنتیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی افتتاح شد.

این بخش در راستای توسعه خدمات خود برنامه پنج ساله بر اساس شرایط و نیازهای موجود و پیش بینی های آینده در دستور کار قرار داده که ادامه و همکاری با سایر بخش ها، راه اندازی و بومی سازی استفاده از تکنولوژی های نوین و آموزش و انتقال دانش و فناوری از این موارد هستند.

در آزمایشگاه ژنومیکس طرح های تحقیقاتی بر اساس اولویت های تدوین شده شبکه دامپزشکی کشور در راستای تشخیص بیماری های نوظهور و بازپدید انجام می شود.

همچنین طرح های تحقیقاتی مرتبط با واکسن های نسل جدید، شرکت در جوامع علمی، همکاری با دانشگاه های کشور و گروه های تخصصی در دستور کار این آزمایشگاه قرار دارد.

آزمایشگاه مهندسی ژنتیک نیز برنامه ریزی برای انجام پروژه های تحقیقاتی پزشکی و دامپزشکی های ضروری موسسه را بر حسب اولویت در بخش ویروسی و باکتریایی پزشکی و دامپزشکی انجام می دهد.

تولید  1.5 میلیون دُز واکسن تب برفکی روغنی تا پایان سال جاری

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تولید یک و نیم میلیون دُز واکسن تب برفکی روغنی تا پایان سال جاری خبر داد.

«دکتر حمید کهرام» در نشست خبری که صبح شنبه در محل موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار شد، با اشاره به تدارک برنامه های ویژه برای روز دامپزشک، اظهار کرد: پژوهشکده دامپزشکی در موسسه رازی افتتاح خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بخش ژنومیک این موسسه توسعه پیدا کرده و کار بر روی واکسن های نو ترکیب توسط این موسسه انجام می شود، گفت: نبود آزمایشگاه مرکزی به منظور تبدیل امور آزمایشگاهی به امورات نیمه صنعتی یکی از مسائلی است که با آن مواجه هستیم به همین منظور درصدد راه اندازی آزمایشگاه مرکزی و نیمه صنعتی این موسسه هستیم.

افزایش مدت نگهداری واکسن بروسلوز در دستور کار

کهرام با تاکید بر اینکه پنج گروه تخصصی تحقیقاتی در برنامه موسسه رازی لحاظ شده است، گفت: یکی از فرآیندهای تولید واکسن بخش تخلیص محسوب می شود.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تاکید بر اینکه گروه اپیدمولوژی در موسسه رازی راه اندازی می شود، از تشکیل تیمی برای بررسی تحولات بازار واکسن خبر داد.

کهرام تدوین سیاست های تحقیقات دامپزشکی را از جمله مهم ترین برنامه های در دستور کار این موسسه دانست، گفت: واکسن های جدید در بخش «R &D» در حال برررسی است و برای این مهم بودجه های خاصی پیش بینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مدت نگهداری واکسن «بروسلوز» کم است، افزایش مدت نگهداری این واکسن را در حال بررسی اعلام کرد و گفت: تولید فریمانتوری بروسلوز در دستور کار بوده و امید است تا پایان سال اجرایی شود.

دستیابی موسسه رازی به تولید واکسن کلون

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه در بخش تولید واکسن تب برفکی برنامه های خاصی در دستور کار داریم، گفت: واکسن های تولیدی داخل به واکسن های وارداتی در این حوزه ترجیح داده می شود.

کهرام با تاکید بر اینکه تولید واکسن تب برفکی روغنی در دستور قرار دارد، گفت: درصدد هستیم بین یک تا یک و نیم میلیون دُز واکسن تب برفکی روغنی تا پایان سال تولید و به بازار تحویل دهیم ایمنی این واکسن ها بالاتر از سایر واکسن ها است.

وی با اشاره به اینکه تولید واکسن فلج اطفال در حال بررسی قرار دارد، گفت: تولید واکسن تب سه روزه در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر این واکسن مهم از خارج وارد کشور می شود.

کهرام به مصرف بیش از یک میلیارد دز واکسن (کلون) در کشور اشاره کرد و گفت: این واکسن از خارج کشور تهیه و وارد می شود موسسه رازی به تولید این واکسن دست یافته است.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اعلام اینکه واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما وارد بازار شده است، افزود: موسسه رازی برنامه های ویژه ای در دستور کار خود قرار داده است.

جذب ۵۰ نفر از اعضای هئیت علمی دانشگاه ها در موسسه رازی

وی جذب ۵۰ نفر از اعضای هئیت علمی دانشگاه ها در موسسه رازی را یکی از اقدامات مهم برشمرد و تصریح کرد: امید است با ورود این اعضا حیات دوباره ای به پیشرفت علمی موسسه دمیده شود.

کهرام تصریح کرد: کتابچه دارایی های فناوری موسسه رازی به چاپ رسیده است، این موسسه بیش از ۸۰ فناوری را به خود اختصاص داده که پیش از چاپ این کتاب مطرح نشده بود.

مطالعات امکان سنجی واکسن های موسسه رازی انجام شد

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه مطالعات امکان سنجی واکسن های موسسه رازی انجام شده است، خاطرنشان کرد: این مطالعات به صورت پایه مد نظر قرار داده می شود.

وی با اشاره به اینکه قردادی با دانشگاه تهران منعقد و تمام واکسن های طیوری موسسه رازی پیرو این مهم با واکسن های وارداتی مقایسه شده است، گفت: تمام واکسن های طیور موسسه رازی قابل قیاس با واکسن های وارداتی است، این مهم برای اجرای اهداف سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
سلام دوستان.
دقت بفرمائید مجددا جناب دکتر کهرام از کلمات همیشگی واکسن های طیور تولید شده در موسسه و مقایسه اونا با انواع وارداتی و همچنین اقتصاد مقاومتی به منظور بهره برداری در راستای اهداف ..................... در موسسه های دانش بنیان استفاده میکنند.اگه واکسن های داخلی خوب و با کیفیت هستند نباید در رقابت با واکسن های خارجی،ایشان دنبال محدودیت ورود واکسن های خارجی باشند. آیا هدف دیگری غیر از ..................... برای این اصرار و لجاجت ایشان وجود دارد?!!!!
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
0
جذب نیروی علمی موسسه از دانشگاه ها به چه معنایی بوده است!؟ سال هاست که در سایت موسسه فراخوانی در مورد جذب نیرو منتشر نشده است
نظر شما
ادامه