کد خبر: ۳۱۸۵۳
 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: تلاشگران حوزه دامپزشکی همواره سعی دارند با نظارت های بهداشتی و مستمر بر تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در تأمین بهداشت افراد جامعه کوشا باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر نادر پرور» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با تبریک 14 مهرماه روز دامپزشکی، اظهار کرد: دامپزشکی نقش مهم و اساسی در حفظ بهداشت و سلامت افراد جامعه دارد.

وی ابراز کرد: هشتم لغایت چهاردهم مهرماه به عنوان هفته دامپزشکی نامگذاری شده و شعار امسال "دامپزشکی، سلامت توسعه پایدار" است و تلاش مجموعه دامپزشکی نیز تحقق این شعار خواهد بود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه به خدمت رسانی مطلوب دامپزشکی طی سال جاری به مردم اشاره کرد و گفت: دید عموم مردم از حرفه دامپزشکی، درمان و تسکین آلام حیوانات است که این مهم خود بسیار با ازش است و در آموزه های دینی نیز بر حسن رفتار با حیوانات تاکید شده است و این در حالی است که رسالت خطیر این سازمان حفظ سلامت جامعه و حراست از سرمایه های دامی و کمک به اقتصاد مقاومتی است.

به گفته دکتر پرور، استان کرمانشاه به دلیل دارا بودن پتانسیل های بسیار مطلوب در زمینه دامپروری و کشاورزی و همچنین نزدیکی به بازار مصرف فرآورده خام دامی در کشور عراق و اقلیم کردستان و امکان صادرات محصولات به کشور عراق، یک موقعیت برای استان محسوب شده که می بایست حداکثر بهره را برد.

این مقام مسئول با اشاره به سالانه انجام  10.5  میلیون قطعه جوجه ریزی در استان کرمانشاه در هر دوره، افزود: این امر موجب شده که دامپزشکی در طول فصول مختلف سال پایش های لازم را در راستای کنترل بیماری هایی مانند آنفولانزا انجام دهد.

وی با اشاره به وجود 371 کیلومتر مرز مشترک استان کرمانشاه با کشور عراق، گفت: از این فرصت می توان به نحو احسن در زمینه صادرات استفاده کرد و از سویی دیگر نیز این میزان مرز مشترک با کشور همسایه می تواند تهدیدی برای ورود بیماری ها باشد که برنامه های منظم و مستمر پایش، مراقبت و کنترل دامپزشکی را طلب می کند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به صادرات دام سبک زنده از استان به کشورهای حوزه خلیج فارس طی سال های گذشته اشاره کرد و افزود: از نیمه دوم سال 93 تا کنون 630 هزار رأس دام به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده و امسال نیز از ابتدای سال تاکنون 160 هزار رأس دام سبک زنده از استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادرات شده است.

وی توصیه کرد: مردم گوشت مصرفی خود را تنها از مراکز عرضه مجاز که دارای مهر و تأییدیه بهداشتی دامپزشکی است تهیه کرده و از خرید گوشت دام زنده و مرغ زنده در کشتارگاه های غیرمجاز خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف نیز مراتب را از طریق شماره تلفن 1512 و سامانه پیامکی100010001512 به نزدیکترین شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

 
 
نظر شما
ادامه