کد خبر: ۳۱۸۵۶
 

استاندار مازندران با اشاره به سهم حدود 35 درصدی ارزش افزوده بخش کشاورزی این استان در حوزه دامپزشکی، خواستار واگذاری فعالیت های اجرایی و برون سپاری این دستگاه به بخش خصوصی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «ربیع فلاح» شنبه شب در جشن استانی و خانوادگی گرامیداشت روز دامپزشکی که در آمل برگزار شد، گفت: بخش دامپزشکی در مازندران در سال های اخیر مستعد پیشرفت و حرکت های رو به جلو بوده و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش سودآور است.

وی با مهم خواندن جایگاه دامپزشکی در کشور و با تاکید براین که اهمیت این بخش با امنیت غذایی مردم دوچندان شده است، افزود: تامین غذای سالم در دهه های آینده بزرگ ترین چالش مردم خواهد بود و از این رو فعالان بخش دامپزشکی باید هوشیارتر در این عرصه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز مهم ترین موضوعی که برای دنیا مطرح است، تولید غذای سالم و امنیت غذایی است که باید توسط دستگاههای نظارتی از جمله دامپزشکی برای تامین سلامت جامعه جدی گرفته شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه تامین امنیت غذایی باید در اولویت نخست جامعه دامپزشکی باشد، گفت: باید از همه استعدادهای توانمندی که در این بخش در استان داریم در زنجیره دامپزشکی استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه دامپزشکی مازندران در مقایسه با سایر حوزه های بخش کشاورزی افراد تحصیلکرده بیکار وجود ندارد، افزود: با تلفیق طرح ها و برنامه های حاکمیتی و دولتی در کنار بخش خصوصی می توان در سایر بخش های کشاورزی زمینه حضور فارغ التحصیلان بیشتری را فراهم کرد.

فلاح گفت: آن بخش از فعالیت های دامپزشکی که در سال های اخیر به بخش خصوصی واگذار شده رضایت بخش بوده و اعتقاد داریم که کارهای مردم باید توسط خود مردم انجام شود.

استاندار همچنین از فعالان بخش دامپزشکی خواست همسو با توسعه مازندران در کنار و همراه با مدیریت استان باشند.

در این مراسم از 15 نفر از فعالان بخش تولید دام و طیور و صادرکنندگان بخش دامپزشکی مازندران تجلیل شد.
 
 
نظر شما
ادامه