کد خبر: ۳۱۸۷۳
واکسیناسیون سگ‌های ولگرد
 

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان گفت: کار اتمام پروژه ساخت پناهگاه و ضدعفونی و سم پاشی هم زمان در حال انجام است و کار زنده گیری و عقیم سازی نیز بدون یکروز تعطیلی همچنان ادامه دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، بر اساس مقررات، شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های  وزارت کشور و ابلاغ آن به شهرداری‌ها جهت تغییر روش کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب شهری، حتماً باید سگ‌ها زنده‌گیری، غربال‌گری و عقیم‌سازی شوند.

شهرداری کرمان نیز در اجرای این دستورالعمل زیرساخت کار را آماده و محلی را جانمایی و تکمیل و پناهگاه را به صورت رسمی در تاریخ 16. 12. 1394 با حضور حامیان حیوانات آزاد افتتاح نمود.

اما در چندروز اخیر حرف‌هایی همچون تعطیلی این پناهگاه سوژه‌ای برای ما شد تا به سراغ معاون خدمات شهری شهرداری کرمان برویم.

بعد از بازدیدی که به همراه رییس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری کرمان از پناهگاه حیوانات داشتم مصاحبه‌ای را با معاون خدمات شهری شهرداری کرمان نیز داشتیم.

«محمدرضا محمدرضاخانی» در این گفت‌وگو افزود: پناهگاه در مرحله نخست با اختصاص 500 متر مربع زمین در دو قسمت اداری و محل نگهداری با زیرساخت‌های موردنیاز آن شامل تأسیسات آب، برق، سایبان محل استراحت و محل گذراندن دوره نقاهت، محل عقیم سازی و معاینه، محل طبخ و آماده سازی غذا و قرنطینه که به صورت اتاقک‌های استاندارد ثابت و کانکس هستند، آماده شد.

وی تصریح کرد: در خصوص زنده گیری سگ‌ها، ابتدا پس از درخواست شهروندان از طریق سامانه 137، تماس تلفنی یا درخواست کتبی اکیپ اقدام به شناسایی منطقه و تله گذاری و نهایتاً زنده‌گیری سگها و انتقال به پناهگاه می‌کند.

رییس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری کرمان در خصوص آمار و اطلاعات مربوط به عملیات زنده گیری و عقیم سازی گفت: از زمان آغاز طرح تا کنون بیش از 700 قلاده زنده‌گیری  و بیش از 150 قلاده سگ نر و ماده طی توافقنامه‌ای که با دانشکده دامپزشکی دانشگاه باهنر کرمان  منعقد شده عقیم سازی  و پس از طی نمودن دوره نقاهت رهاسازی یا واگذار شده‌اند.

محمدرضاخانی گفت: همزمان با راه‌اندازی این مرکز افراد متعددی که حامی حیوانات بودند به ما مراجعه کردند که متأسفانه این افراد به صورت انفرادی عمل می‌کردند و مرکز یا نهاد ثبت شده و دارای مجوز نداشتند.

وی افزود: ما از حضور حامیان استقبال کردیم و همکاری خوبی نیز با هم داشتیم، ولی این افراد به تدریج بر اساس دیدگاه‌های خود در درون خودشان یارگیری و به گروه‌های جداگانه و منسجم‌تری تقسیم شدند که بعضاً به علت تضاد دیدگاه‌ها که امر طبیعی محسوب می‌شود نتوانستند با محوریت یک نفر به همکاری خود ادامه دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان گفت: اگر حامیان به دلیل اختلافاتی که دارند نتوانند در پناهگاه حاضر شوند ، خللی در کار پناهگاه ایجاد نمی‌شود و ما بر اساس مقررات و شیوه‌نامه به کار خود ادامه می‌دهیم.

وی تاکید کرد: اگر کسی در این راه به ما کمک کرد ما دستش را به گرمی می‌فشاریم، اما اگر نبود، کسی ما را از انجام کار قانونی و اخلاقی‌مان بازنمی‌دارد.

 
 
نظر شما
ادامه