کد خبر: ۳۱۸۸۲
رئیس شورای نظام دامپزشکی استان گلستان:
«دکتر مهران شکیبایی» افزود: در سال تنها به ۵۰۰ دامپزشک نیاز داریم، درحالی‌که 1700 نفر در سال در این رشته فارغ‌التحصیل می‌شوند ...
 
 

حکیم مهر - رئیس شورای نظام دامپزشکی گلستان گفت: آفت بزرگ تعداد بالای فارغ‌التحصیلان است، در سال تنها به ۵۰۰ دامپزشک نیاز داریم درحالی‌که هزار و ۷۰۰ نفر در سال در این رشته فارغ‌التحصیل می‌شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر مهران شکیبایی» ظهر دوشنبه، در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: نظام دامپزشکی استان گلستان ۸۵۰ نفر عضو دارد که از این تعداد ۷۵ نفر خانم هستند.

وی افزود: حوزه خدمات دامپزشکی به کشور بسیار زیاد بوده و پس از نفت پرسودترین تجارت کشور در این بخش است و ۳۰۰ میلیارد دلار گردش مالی دارد.

رئیس شورای نظام دامپزشکی گلستان با بیان این که سازمان نظام دامپزشکی نهادی غیردولتی است، تصریح کرد: دامپزشکی شامل چند نهاد و سازمان مانند نظام دامپزشکی و جامعه دامپزشکی است.

شکیبایی گفت: وظیفه این نهاد کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که البته ۶۰ درصد بیماری‌های دام مشترک هستند.

وی بابیان اینکه وظیفه ما حمایت صنفی از همکاران است گفت: در استان ۸۸ واحد داروخانه دامپزشکی و ۶۶ کلینیک دامپزشکی فعالیت می‌کنند.

شکیبایی اظهار کرد: سلامت بشر درگرو سلامت محیط‌زیست است و نقش دامپزشکان دراین‌بین بی‌بدیل است اما این نقش در فکر مسئولان نقش نبسته است و این بی‌توجهی فعالیت‌ها را بی‌اثر و کم اثر کرده است.

به گفته وی، استان گلستان ظرفیت‌های خوبی در بخش‌هایی مانند پرورش میگو، طیور، ماهیان خاویاری و غیر خاویاری دارد به‌عنوان‌مثال در بخش میگو ۱۷ کشور خواستار خرید میگوی استان گلستان هستند.

شکیبایی خاطرنشان کرد: در پرورش شتر هم استان ظرفیت بی‌نظیری دارد و تنها نژاد شتر شیری نژاد ترکمن است که در روز ۶ تا ۱۲ کیلو شیر تولید می‌کنند، اسب ترکمن هم از دیگر ظرفیت‌های بزرگ استان است.

وی با اشاره به مشکلات دامپزشکان گفت: یک آفت بزرگ تعداد بالای فارغ‌التحصیلان است، در سال تنها به ۵۰۰ دامپزشک نیاز داریم درحالی‌که هزار و ۷۰۰ نفر در سال در این رشته فارغ‌التحصیل می‌شوند.

شکیبایی گفت: باوجود مشکلات فراوان از دو سال گذشته تاکنون ۶۰ دوره بازآموزی و ۸۰۰ پروانه بهداشتی صادر و تمدیدشده است.

 
 
نظر شما
ادامه