کد خبر: ۳۱۸۸۳
 

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: گلستان دومین تولیدکننده گوشت مرغ کشور است که باکیفیت‌ترین مرغ را هم تولید می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محمود رضا وفایی» ظهر دوشنبه، در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: هزار و ۲۰۰ نفر دامپزشکی که در استان گلستان در رده‌های مختلف فعالیت می‌کنند در بخش خصوصی هستند.

وی افزود: گلستان یکی از استان‌هایی است که در مخاطره و تهدید عوامل بیماری‌زا از استان‌های هم‌جوار است اما بااین‌وجود شلوغ‌ترین و پرتراکم‌ترین میدان دام کشور را در شهرستان گنبدکاووس داریم.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان تصریح کرد: در استان گلستان هزار واحد مرغداری گوشتی وجود دارد و استان دومین تولیدکننده گوشت مرغ کشور است که باکیفیت‌ترین مرغ را هم تولید می‌کند.

وفایی گفت: گلستان ۵۴ واحد تولیدی مرغ مادر دارد که نیاز استان و چند استان دیگر را هم تأمین می‌کند و در همین راستا در سال گذشته ۳۵ درصد از مرغ‌های صادراتی کشور از استان گلستان بود که حتی یک کیلوی آن‌هم برگشت نخورد.

به گفته وی، گلستان ۱۵ واحد کشتارگاه طیور دارد که ۱۴ واحد آن فعال هستند و از بهترین و پیشرفته‌ترین کشتارگاه‌های کشور هستند و ۷ کشتارگاه هم کد  IR کسب کرده‌اند.

وفایی اظهار کرد: امسال سه کشتارگاه سنتی غرب استان تعطیل و کشتار آن‌ها در کشتارگاه صنعتی مرکز استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به بخش آبزیان و میگو گفت: تولید میگو استان امسال به هزار و ۳۰۰ تا هزار و ۵۰۰ تن می‌رسد که درصد قابل‌توجهی از این تولید به دیگر کشورها صادر می‌شود، میگوی گلستان در حال تبدیل به یک برند و یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین میگوهای جهان است.

وفایی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته اعتبارات خوبی داده شد تا در راستای پرورش اسب ترکمن هزینه شود، توسعه و تجهیز آزمایشگاه مرکزی استان، خرید دو دستگاه فیاس هم در دستور کار است که ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: راه‌اندازی آزمایشگاه ردیابی آنتی‌بیوتیک در کشتارگاه‌ها و مزارع پرورش در دستور کار است و در این زمینه مباحث آموزشی انجام‌شده است.

وفایی با اشاره به واگذاری برخی امور به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: تاکنون صور پروانه تأسیس و بهره‌برداری دامداری، مرغداری و آبزیان و صدور پروانه تأسیس و بهره‌برداری از داروخانه دامپزشکی به بخش خصوصی واگذارشده و در بخش ماده ۱۹ هم اقداماتی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۴۰ نفر در رده‌های مختلف تحصیلی به مجموعه داخلی دامپزشکی وارد شدند و در هفته‌های آینده نیز با آزمون سراسری ۳۵ نفر دیگر هم وارد می‌شوند، اما هم‌اکنون از ۳۶۵ پست سازمانی تنها ۱۷۵ پست اشغال‌شده است.
 
 
نظر شما
ادامه