کد خبر: ۳۱۸۹۲
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر مهدی خلج» با اشاره به لزوم آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با مفهوم کارآفرینی، نحوه تحقق آن را تدوین محتوای آموزشی دانشجویان متناسب با نیاز آینده و همچنین بطور موازی امکان آشنایی آنها با جایگاه‌های مختلف دامپزشکی دانست ...
 
 

حکیم مهر - مراسمی به منظور گرامیداشت هفته دامپزشکی با حضور «دکتر مهدی خلج» رییس سازمان دامپزشکی کشور و اعضای هیأت علمی، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و با شعار «آموزش، کارآفرینی و اشتغال» در سالن اجتماعات شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، روز دوشنبه 12 مهر ماه دکتر خلج به عنوان سخنران این مراسم، عناوین آموزش، کارآفرینی و اشتغال را به عنوان مؤلفه های مترتب و متمرکز در تحقق توسعه پایدار در حوزه دامپزشکی برشمرد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تغییر در محتوای آموزشی دانشجویان رشته های دامپزشکی را امری ضروری برشمرد و اعلام نمود: سازمان دامپزشکی کشور آماده همکاری در تدوین محتوای جدید آموزشی است.

وی ضمن اشاره به برگزاری جلسات تخصصی با مسئولین دانشگاه ها و دانشکده های دامپزشکی، به مدلی اشاره نمود که ارتباط بخش صنعت غذایی و دامی کشور را با فضای علمی و آموزشی بیشتر خواهد کرد.

دکتر خلج لزوم آموزش ضمن خدمت متولیان و کارکنان سیستم دامپزشکی کشور را از نقاط مهم و کاربردی بخش آموزشی عنوان نمود و آن را به عنوان یکی از اصلی ترین شاخص های تحقق اثر بخشی در سیستم دامپزشکی کشور برشمرد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه با اشاره به لزوم آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با مفهوم کارآفرینی، نحوه تحقق آنرا تدوین محتوای آموزشی دانشجویان متناسب با نیاز آینده و همچنین بطور موازی امکان آشنایی آنها با جایگاههای مختلف دامپزشکی دانست.

دکتر خلج افزود: آشنایی دانشجویان با بخشهای مختلف سیستم دامپزشکی موجب می شود دانشجو بتواند قبل از اشتغال نوع حرفه خود را ارزیابی نماید و این خود موجب اثربخشی فعالیت ها، خودباوری و نهایتاً کارآفرینی می شود.

وی در ادامه موضوع اشتغال پایدار را مهمترین مقوله امر برشمرد و بیان نمود: مشکل اصلی عدم تحقق اشتغال پایدار این است که بسیاری از تولید کنندگان در نیافته اند که اشتغال و جذب دانشجویان این حوزه در نهایت موجب انتفاع آنها خواهد شد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تعریف مناسب واژه سلامت را پیش نیاز تعریف اشتغال پایدار و کارآفرینی خوب دانستند و با بیان مثالی از سیستم تولید آبزیان در کشور نرو‍ژ، ارتباط خوب دامپزشکان بخش غیردولتی با نهاد دامپزشکی، امنیت غذایی، آموزش های مناسب، مهارت های کاربردی و تلفیق نظارت و اعتمادها را موجب پیشرفت این کشور در حوزه تولید آبزیان برشمرد و عنوان نمود سازمان دامپزشکی با هدف کسب دانش و تجربه، مطالعه و بررسی این سیستم را آغاز نموده است.

 
نظر شما
ادامه