کد خبر: ۳۱۹۱۹
 
 

«دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی به مناسبت فرا رسیدن 14 مهرماه روز ملی دامپزشکی، پیام تبریکی منتشر کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی، متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

تقارن ماه مهر با گرامی‌داشت حرفه دامپزشکی را باید به فال نیک گرفت. حرفه دامپزشکی از نظر ساختار و ماهیت با مهربانی و مهرورزی عجین است. تلاش و کوشش جمعی و فراگیر خانواده بزرگ دامپزشکی در مسیر تأمین بهداشت و سلامت جامعه بشری .

در آمارها گفته می‌شود سرمایه های دامی دومین سرمایه بزرگ اقتصاد کشور پس از نفت محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر این سرمایه بزرگ به دلیل نقش آفرینی کلیدی در حوزه های اشتغال و تأمین امنیت غذایی و محور بودن در پیشبرد برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و تقویت بنیان امنیت ملی کشور در تقابل  با اعمال فشارهای دشمنان خارجی از جایگاه و ارزش کاملاً برجسته‌تری برخوردار شده است.

با افتخار تمام اعلام می‌شود کشور عزیزمان در رده پنجمین تولیدکننده بزرگ گوشت ، مرغ و ششمین تولید کننده بزرگ تخم مرغ و هفتمین تولید کننده بزرگ عسل در جهان قرار داد و بالاترین تولید ماهی قزل آلای پرورشی را در جهان به خود اختصاص داده است و خاویار و میگوی صادراتی آن حرف اول را در بین مشتریان این دو ماده غذایی ارزشمند در جهان می‌زند.

بدون تردید ردپای بیش از 34 هزار عضو سازمان نظام دامپزشکی در تمامی این افتخارآفرینی‌ها به وضوح دیده می شود. آنها در عرضه‌های علمی، تحقیقاتی، اجرایی، درمانی و بهداشتی همچون نگین می‌درخشند و هر روز بیش از پیش توانمندی‌های فنی و تخصصی را به منصه ظهور می‌رسانند.

اکنون که براساس آخرین بررسی‌های به‌عمل آمده از سوی مراکز مربوطه، شغل دامپزشکی در دهه آینده یکی از ده شغل برتر در کشورمان خواهد بود همه ما باید خود را برای بردوش گرفتن مسئولیت‌های سنگین تر و حساس‌تر آماده کنیم. باید ظرفیت بی نظیر بخش خصوصی را در میدان عمل به رسمیت بشناسیم و فضای مناسب را برای بالندگی و شکوفایی استعدادهای موجود در قالب تقویت انجمن ها و اتحادیه های صنفی و تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز و اجرای دقیق و کامل قوانین و مقررات مرتبط با آنها به ویژه مفاد پیش بینی شده در قانون جامع دامپروری و قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی و منابع طبیعی و آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی و دستورالعمل اجرایی آن فراهم کنیم.

امسال در شرایطی به استقبال 14 مهر می رویم که حرفه دامپزشکی نیاز به توسعه همه‌جانبه در حوزه‌های آموزشی، مبارزه با بیماری‌ها و ساماندهی و نظم بخشیدن به فعالیت‌ها را بر دوش خود احساس می‌کند و هرگونه تأخیر در برنامه‌ریزی و حرکت در مسیر افزایش بهره‌وری و تحول در تمامی این حوزه‌ها می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را در عرصه‌های بهداشت و سلامت، اشتغال‌زایی و رفاه عمومی برای مردم عزیزمان به همراه داشته باشد.

تردیدی نیست که افزایش بهره وری و به ثمر نشستن فعالیتها در عرضه دامپزشکی بدون افزایش مشارکت بخش خصوصی در تمامی امور به ویژه در حوزه تصدی گری امکان پذیر نخواهد بود. متاسفانه حرفه دامپزشکی از یک تأخیر غیرقابل توجیه در این زمینه رنج می برد. باید به این رنج طولانی پایان داد تا دامپزشکی به جایگاه و منزلت درخور برسد.

باید دست در دست هم موضوعات مهمی چون تحقق سهم و نقش دامپزشکی در طرح جامع سلامت کشور و حضور پر رنگ حرفه دامپزشکی در توسعه تجارت بین‌المللی کشور را پیگیری کنیم.

یقینأ حضور دو دامپزشک صاحب تجربه و پرانگیزه در جمع نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و تأکید دولت محترم تدبیر و امید در واگذاری امور مردم به مردم و تقویت نقش نهادهای حاکمیتی در ساست‌گذاری‌ها در برنامه‌ریزی‌ها و نظارت‌های عالیه و حمایت‌های وزارت محترم جهاد کشاورزی از این سیاست‌ها می‌تواند در شکل گیری یک فضای مناسب برای تحقق این آرمان‌ها نقش اساسی داشته باشد.

باید تردیدها را کنار گذاشت و با عزمی راسخ و اراده‌ای محکم رو به جلو حرکت کرد. باید تغییر را باور کرد. باید بیش از پیش همدل و منسجم و جدی بود. باید به تمامی نهادهای مرتبط با حرفه دامپزشکی از جمله سازمان نظام دامپزشکی کمک کرد تا وظایف و تکالیف قانونی و مقرر را به بهترین شکل به سرانجام برسانند.

باید این باور را نهادینه کرد که رسیدن به قله‌های افتخار و موفقیت در عرصه دامپزشکی بدون همیاری و همکاری تمامی سازمان‌ها و نهادهای موجود در این عرصه امکانپذیر نخواهد بود.

دکتر محمدرضا صفری، رئیس سازمان
 
 
نظر شما
ادامه